www.udruzenjeknjizarasrbije.org.rs

Paperworld 2013.

Sajam "Paperworld" u Frankfurtu, 26. - 29.01.2013.

Kvalitet,  inovacija, tradicija

 

Frankfurtski sajam (Paperworld, Christmasworld i Creativeworld), koji je oduvek važio za najveću i najprestižniju manifestaciju ovog tipa, održan je od 26. do 29. januara ove godine 2013. Ekipa Knjižara je, kao i prethodnih godina, bila tu da vam prenese utiske i novine.

Ove godine broj izlagača je dostigao neverovatnu brojku od skoro tri hiljade, međutim, toliko pominjana svetska ekonomska kriza ipak se osetila u broju posetilaca koji je ove godine bio oko 84.000 iz 145 zemalja, što je za tri hiljade manje nego protekle godine. Članovi Izvršnog odbora sajma ocenili su da je, iako brojke pokazuju pad posete, standard ovogodišnjih potencijalnih kupaca bio daleko veći nego prethodnih godina, kao i da se povećao broj kupaca iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Japana, Kanade, Koreje, Turske i Rusije. Kancelarijski materijal je privukao najviše pažnje, čak se 35 posto kupaca obrelo na štandovima ovih proizvođača.

Ono što smo mi iskusili je vidna gužva na grandiozno projektovanim štandovima najvećih proizvođača, kao što su Staedtler i Faber-Castell, ali su svojim inovacijama i trudom, pažnju privlačili i ostali proizvođači.

Novina na ovom sajmu bila je promena koncepta hala, gde su se organizatori potrudili da izlagači iz jednog sektora budu na istom mestu, tako da se sve ono ustaljeno, na šta smo navikli, potpuno promenilo. Po rečima čelnika sajma, takva odluka je doneta da bi se potencijalni kupci lakše snalazili i pronašli sve na jednom mestu. Najveće promene su  premeštanje celokupnog školskog programa, kao potpuno nezavisnog, iz hale 3.1 u halu 5, u halu 4 su se premestili svi proizvođači pisaćeg pribora, a proizvođači kancelarijskog materijala su zauzeli sve nivoe hale 3. Kupci su potvrdili da je odluka bila pogodak, međutim, među izlagačima se mogla čuti i poneka kritika ovakvih promena.

Vrhunski kvalitet sa akcenotom na individualizaciji

Odlika ovog sajma je oduvek bila vrhunski kvalitet, što se i ove godine moglo primetiti. Dok smo šetali halama, uočili smo da su proizvodi izloženi u okviru Paperworld-a na izuzetno visokom nivou. Već se na prvi pogled moglo videti da su materijali i izrada kvalitetni, da je dizajnu posvećena neverovatna pažnja, da se svaki proizvođač, bio on veliki ili mali, trudi da ponudi nešto novo. Brendovi su apsolutno jedinstveni, što je osveženje u odnosu na jeftine, retko originalne proizvode sa istočnog tržišta.

Uvek u korak s vremenom, i ovogodišnji sajam je ponudio mnogo noviteta koji ni posetioce ni novinare nisu ostavili ravnodušnim. Glavna tendencija proizvođača kancelarijskog i pisaćeg pribora je da spoje tradicionalne i digitalne proizvode, to jest da uspostave vezu između prošlosti i budućnosti. Druga težnja je ka individualizaciji, odnosno da se proizvodi što više prilagode ličnoj upotrebi, što nam takođe dolazi iz digitalnog sveta. Uočili smo da se proizvođači papira bore čiji će proizvod biti kvalitetniji a ekološki svesniji, mada i dalje ima onih koji se opiru globalnom trendu očuvanja planete.

Porastao je broj naših izlagača. Ove godine su po prvi put izlagali Majorpromet i Pulse Office, što dovodi do impresivnog broja od šest učesnika iz Srbije (Hrvatska je, iako bliža Evropi, imala samo dva izlagača). Nadamo se da će se ovaj trend rasta broja naših predstavnika nastaviti, jer su firme koje su se odlučile na ovaj hrabar potez, prezadovoljne posetom, kontaktima i ugovorenim poslovima.

Domaćini su se svojski potrudili oko svakog detalja sajamske organizacije. Posebnu pažnju posvetili su medijima. Naša ekipa je, u svojstvu gosta Frankfurtskog sajma uživala privilegije kakve se kod nas, na žalost, i dalje ne mogu zamisliti. Novinarima su bile obezbeđene prostorije  u kojima su mogli da se osveže, besplatno koriste kompjutere i internet (što u Nemačkoj nije uobičajeno), kao i kabine za intervjue, odvojene od vreve i buke sajma. Prisustvovali smo neverovatnoj večeri za izlagače i novinare, priređenoj u grandioznoj hali za oko 2500 ljudi, gde su, uz nastup benda koji je svirao hitove sedamdesetih godina prošlog veka, prijemčive uhu, sluhu i ukusu većine, bez obzira iz koje zemlje dolaze, svi uspeli da se opuste posle napornog rada. Ovaj gest organizatora je izvrstan jer smo imali priliku da vidimo kolege, direktore, prodavce, hostese, sve njih na jednom mestu - plesnom podijumu. U takvoj, opuštenoj i veseloj atmosferi, uspostavljani su lakše i spontanije kontakti za koje nije bilo vremena tokom oficijelnog izlagačkog dana.

Dakle, Frankfurtski sajam je jedna ogromna, stabilna mašina, vešto kontrolisana od strane organizatora, gde sve izgleda lako i ništa ne izmiče kontroli. Nepregledne hale, šljašteće boje na štandovima, novi, nepoznati proizvodi, gigantski štandovi, dame u skupocenim odelima koje jedu kobasice sa senfom, predavanja, dodele nagrada, frižideri sa sladoledom na svakom koraku, mnoštvo ljudi raznih nacionalnosti, sve nam to ostaje u sećanju kao jedna velika razglednica i zaista se rečima teško može opisati sve što smo bili u prilici da vidimo i doživimo. Ostaje žal

Dakle, Frankfurtski sajam je jedna ogromna, stabilna mašina, vešto kontrolisana od strane organizatora, gde sve izgleda lako i ništa ne izmiče kontroli. Nepregledne hale, šljašteće boje na štandovima, novi, nepoznati proizvodi, gigantski štandovi, dame u skupocenim odelima koje jedu kobasice sa senfom, predavanja, dodele nagrada, frižideri sa sladoledom na svakom koraku, mnoštvo ljudi raznih nacionalnosti, sve nam to ostaje u sećanju kao jedna velika razglednica i zaista se rečima teško može opisati sve što smo bili u prilici da vidimo i doživimo. Ostaje žal što za ovih par dana, zbog veličine hala, ipak nismo bili u stanju da detaljno pregledamo svaki.

Dakle, Frankfurtski sajam je jedna ogromna, stabilna mašina, vešto kontrolisana od strane organizatora, gde sve izgleda lako i ništa ne izmiče kontroli. Nepregledne hale, šljašteće boje na štandovima, novi, nepoznati proizvodi, gigantski štandovi, dame u skupocenim odelima koje jedu kobasice sa senfom, predavanja, dodele nagrada, frižideri sa sladoledom na svakom koraku, mnoštvo ljudi raznih nacionalnosti, sve nam to ostaje u sećanju kao jedna velika razglednica i zaista se rečima teško može opisati sve što smo bili u prilici da vidimo i doživimo. Ostaje žal što za ovih par dana, zbog veličine hala, ipak nismo bili u stanju da detaljno pregledamo svaki štand. Za tako nešto bi nam bile potrebne nedelje ili možda čak meseci.

Besplatan internet i Iphone Navigator

Još jedan dokaz da Frankfurtski sajam ide u korak sa vremenom je kreiranje posebne aplikacije za Iphone i Smartphone. To su Paperworld, Christmasworld i Creativeworld Navigator. Ovaj, koristan, ako ne i neophodan program, se vrlo lako download-uje sa interneta potpuno besplatno. Mi smo sa zadovoljstvom koristili Paperworld navigator, aplikaciju u kojoj se nalaze vesti o sajmu, kompletna mapa hala, izlagači razvrstani po broju štanda, po zemlji iz koje dolaze, oblasti kojom se bave, zatim događaji na sajmu, razna obaveštenja i slično. Sa ovom aplikacijom može se pronaći apsolutno svako i ne može se zalutati u tom nepreglednom prostoru. Takođe su organizatori posetiocima obezbedili besplatan internet, da bi aplikaciju u svakom trenutku mogli efikasno korisiti.


Sa Press konferencije u Beču povodom sajma Paperworld 2013.

Neka ideje polete

Sada već sa elementima tradicije, godišnja konferencija za novinare kojom se mediji upućuju u sadžaj i najbitnije novitete takođe tradicionalnih sajamskih manifestacija školskog, kancelarijskog i papirnog programa koje se održavaju od 25. do 29. januara 2013. u Frankfurtu, ove godine upriličena je u Beču 16. oktobra. Pres konferenciju pratio je i predstavnik "Knjižara" čije utiske prenosimo u ovom broju kao naznake mogućih ideja za kolege knjižare koji planiraju da posete frankfurtski sajam. Sa Pres konferencije u Beču povodom sajma Paperworld.

Na konfrenciji akcenat je stavljen na "Božićni svet" - Svet sezonskih dekoracija, i na brendove iz ove oblasti. Na samom početku godine, u pravo vreme za nove poslove, trgovinski svetski sajam za svečane dekoracije pod nazivom Christmasworld - Svet sezonskih dekoracija prikazaće inovativne i originalne proizvode iz celog sveta, ali i najaviti nove trendove koji će biti dragocen izvor informacija i pouzdan vodič potencijalnim kupcima.

Jedinstven asortiman proizvoda koji će biti izložen na sajmu čini Christmasworld trend i platformu za trgovinu na veliko i malo, za butike, cvečare, stručnjake za unutrašnju dekoraciju, dizajnere i dekoratere. U Frankfurtu, oni pronalaze ne samo proizvode kojima će obradovati svoje klijente, već i dekorativne elemente za opremu profesionalnih prodavnica i izloga. "Šest meseci pre početka, skoro sav izlagački prostor je rezervisan, odnosno oko 95 odsto izložbenog prostora", rekla je Eva Olbrih,direktor "Božićnog sveta" na konfrenciji za štampu.

Raznovsrtan program za goste:
Konferencija za novinare održana je 16.10.1012. u Poslovnom centru "Kamel" u Beču. Uz predstavljanje i najavu sajma, za predstavnike medija upriličen je raznovrstan program koji je počeo posetom zabavnom parku "Prater", nastavljen izuzetno atraktivnom 3D animacijom vožnje aviona u kojoj su novinari posebno uživali, a zaključen zajedničkom večerom i lepim druženjem. Domaćini su se zaista potrudili da svi gosti ponesu najlepše utiske na kojima će sigurno utemeljiti svoje medijske priloge sa ovog skupa. Kao što to činimo i mi.

Ocena je da je u toku trend visoko kvalitetnih potrošnih dobara i da svest o kvalitetu proizvoda i porekla nastavlja da raste. Tri sajma potrošačke robe u Frankfurtu - Christmasworld, Paperworld i Creativeworld su i prethodnih godina, uprkos krizi, privlačili veliku pažnju i beležili veliki broj poslovnih poseta, pa su očekivanja da će i naredna manifestacija u tom smislu biti korak napred. "Naš trio sajmova je pravi magnet za međunarodne kupce. To potvrđuje i stabilan broj posetilaca, kao i veliki broj naloga plasiranih od strane kupaca", ocena je zvaničnika Frankurtskog sajma.

Ovi pokazatelji doprineli su optimističnom raspoloženju vezano i za nastupajuću godinu i narednu sajamsku manifestaciju u oblasti svečane dekoracije, papira, kancelarijskog materijala i rukotvorina. Uprkos teškoj finansijskoj situaciji, oko 3.000 izlagača iz 72 zemalja imaju pozitivna očekivanja od nove godine.

Prezentacije će biti podržane vrhunskim specijalnim programima koje će "Božićni svet" - Svet sezonskih dekoracija učiniti još atraktivnijim. Jedna od njih koja će se održati u hali 9 baviće se pitanjem kako iznenaditi i insirisati kupca, a biće praćena spektakularnom prezentacijom dekoracije izloga. Delovi tog budućeg spektakla prezentirani su na ovoj konferenciji.

Kao i ranijih godina, paraleno će se održati izložbene manifestacije "Svet papira" i "Kreativni svet", a kao i uvek vrhunska organizacija kojom se ništa ne prepušta slučaju, olakšaće svakom posetiocu obilazak i ugovaranje poslova. To je poruka i ove konferencije uz slogan "neka ideje lete".

Osnovne informacije o Frankfurtskom sajmu

Sa 467.5 miliona evra u prodaji i 1.725 zaposlenih širom sveta, to je najveća nemačka sajamska kompanija. Grupa ima globalnu mrežu od 28 podružnica i 50 međunarodnih prodajnih partnera i preko 30 lokacija na kojima organizuje svetski vašne događaje. Prostire se na 578.000 kvadratnih metara, ima deset izložbenih hala i susedni Kongresni centar. Firma se nalazi u državnom vlasništvu u gradu Frankfurtu.

Kao preporuku za predstojeći sajam, pogledajte kraći film sa sajma u Frankfurtu:

 

"Paperworld 2012."

Zodax d.o.o. Beograd, je od 2002. zvanični zastupnik Frankfurtskog sajma (Messe Frankfurt GmbH) za područje Srbije, Crne Gore i Makedonije. Kao zastupnik jedne od najstarijih sajamskih institucija, Zodax vam pruža svu neophodnu pomoć za posetu i izlaganje na nekom od preko 100 stručnih sajmova širom sveta koje organizuje Frankfurtski sajam.

Tekst preuzet iz časopisa Knjižar br.48