Udruženje knjižara Srbije
Vi ste na strani:
Школа - School 2011
"Школа - School 2011", 26. - 28.05.2011.
Prolećni sajam "Школа - School 2011" u organizaciji Udruženja knjižara Srbije održan je od 26. do 28. maja u Belexpocentru u Beogradu. Sajam je namenjen profesionalnim kupcima, a okuplja proizvođače i uvoznike školskog pribora iz Srbije i inostranstva. Na jednom mestu mogu se videti najnoviji trendovi iz oblasti školskog pribora. Ulaz je bio slobodan.
Sudeći po mišljenjima učesnika i posetilaca ovogodišnje izložbe, sajam je protekao u znaku velikog uspeha. Proizvođači i distributeri školskog pribora i ove godine predstavili su sajamskoj publici sve novitete koje su pripremili za predstojeću školsku sezonu. Sajam "Школа - School" još jednom je potvrdio svrhu postojanja, zasluženo ponevši epitet najveće izložbe ove vrste na Balkanu. Ispostavilo se i da novi izlagački prostor, koji je prošle godine izazvao nevericu kod nekolicine zainteresovanih izlagača, u potpunosti odgovara potrebama jedne ovakve manifestacije, pa je ovaj put bio popunjen do poslednjeg kvadrata. Povećana zainteresovanost učesnika i posetilaca još jedna je potvrda da je ova izložba zaživela u pravom smislu te reči. Knjižari i drugi profesionalni kupci već su stekli naviku da novitete u oblasti školskog programa pogledaju i, eventualno, poruče na ovom sajmu. Kvalitetna, raznovrsna i obimna ponuda, kakvu su pružili izlagači na ovogodišnjem sajmu "Школа - School" retko gde se može videti, bar ne u zemljama iz našeg okruženja, što je definitivno povuklo i veliki broj gostiju iz inostranstva koji su posetili ovu manifestaciju, a neki od njih su se po prvi put oprobali i kao samostalni izlagači.
Sajam je tradicionalno otvorio naš uvaženi književnik Dragan Lakićević, a ni ove godine nije izostao Hor Osnovne škole "Josif Pančić". Prisutnima se prilikom otvaranja obratio i predsednik Udruženja knjižara Srbije Bratislav Marković, koji je izlagačima i posetiocima uz dobrodošlicu, poželeo i uspešnu poslovnu sezonu.
Ove godine na sajmu "Школа - School" učestvovalo je 45 izlagača, što je za deset više nego na prošlogodišnjoj izložbi. Ekipa časopisa "Knjižar" potrudila se da tokom tri sajamska dana obiđe što veći broj štandova, kako bismo saznali šta su to novo izlagači pripremili za predstojeću školsku sezonu i preneli njihove utiske o manifestaciji.
ANTRFILE: Otvorimo oči
Književnik Dragan Lakićević je i ove godine prilikom otvaranja sajamske izložbe nadahnuto govorio o mogućnostima koje nam pruža knjižarska branša, a naročito o proizvodima koji zahvaljujući razvitku i stalnom usavršavanju svakodnevno olakšavaju naš život i rad, pružajući nam bezbroj novih mogućnosti.
Poštovani posetioci, izlagači, poslovni i ostali prijatelji,
Još jednom otvaramo veliku izložbu pribora za duh, um i misao. U svim bojama duge, uredno kao u apoteci, izložena su danas najnovija dostignuća iz svetskih fabrika olovaka raznih vrsta i namena, najmodernijeg dizajna i upotrebnih mogućnosti - da se napiše i nacrta, izračuna i uopšte da se iskažu poruke i značenja čovekovog znanja i iskustva, igre i umetnosti.
Olovka, kao osnovni i početni deo pribora za ličnu i službenu upotrebu, za školu i kancelariju, predstavlja veliko otkriće kulture i civilizacije. U raznim oblicima, nekadašnja pisaljka i kreda od kamena razvila se do neslućenih mogućnosti - hemijskih olovaka, flomastera, naliv pera i ostalih tehničkih sredstava... A sve to uz opremu, pribor, stil i najluksuzniji oblik.
Ljudska misao i umetnost produžava se iz ruke na hartiju ili na ekran - sredstvima koja su ovde izložena. Ta sredstva služe najplemenitijim potrebama škole i porodice, ustanove i ofisa, crkve i ordinacije. U najplemenitije poslove spadaju i poslovi koji će se, uz ovu izložbu nove robe, sklopiti - od proizvođača i njihovih zastupnika, do knjižara i potrošača.
Neka ti poslovi budu srećni i uspešni.
Neka upotreba ovih artikala bude na korist dobrote, ljubavi i znanja.
Otvorimo oči, izložba je već otvorena.
IZLAGALI SU:
Fokus office, Beograd | Officecom, Beograd | Dealex, Beaograd |
Statovac komerc, Leskovac | Spektra team, Beograd | Tref Line, Zemun |
Amphora, Beograd | Alta Moda, Subotica | Balkan magnet, Niš |
NBK, Novi Beograd | Kompas Komerc, Zemun | Una, Valjevo |
Lastva, Čačak | Pulse Office, Beograd | Odri print, Valjevo |
Intersistem, Beograd | Eurocom, Beograd | Sun Star, Beograd |
Grafopapir, Beograd | Precision, Čačak | Aceco, Čačak |
J. Chen Corporation, Zemun | Marina Company, Beograd | Kartonka, Novi Sad |
TG Commerce, Novi Sad | Mišković, Gornji Milanovac | Trigon, Gornji Milanovac |
Optimum, S. Palanka | Pero, Čačak | Boy Commerce, Zemun |
Extra Tropic Trade, N.Beograd | Milenijum, Zaječar | Nani print |
Monopol, Niš | Laser, Kraljevo | Merkur plus, B. Palanka |
Euroinformatika, Beograd | NB Grafo, Beograd | Aero Balkan, Beograd |
Gatarić, Krnješevci | Pan Graf, S. Pazova | Neboco, Beograd |
Univerzal, Novi Sad | Publik Praktikum, Zemun | Senix cards, Beograd |
Novi dizajn DelGreen kolekcije
Vlasnica kompanije J. Chen Corporation, Jane Chen, prvi put je ove godine posetila sajam "Škola - School". Iako ova renomirana firma već godinama izlaže, Jane zbog poslovnih obaveza nije stizala da dođe na sajam, a utiske su joj proteklih godina prenosile uglavnom kolege. Chen je ovaj put za časopis "Knjižar" iznela svoje utiske o sajmu i ispričala nam još po nešto o novitetima u njenoj kompaniji.
- S obzirom na to da sam prvi put prisutna na ovom sajmu i da sam o svemu onom što se do sada dešavalo mogla da saznam od kolega i vidim na fotografijama, moram priznati da je sajam ostavio na mene jako dobar utisak. Manifestacija je vrlo profesionalna, izlažu ozbiljne firme, dosta robe je u ponudi, štandovi su veliki... Što se naše firme tiče, mi se prvenstveno trudimo da svake godine što više osvežimo našu kolekciju. Naš glavni cilj je da izgradimo sopstveni brend. Shodno tome, za ovu sezonu pripremili smo nove pernice i kompletno novu kolekciju brenda DelGreen: drvene bojice, vodene boje, flomastere itd, a najviše se radilo na poboljšanju kvaliteta i asortimana proizvoda. Nadamo se da će osvežen dizajn i bolji kvalitet učiniti brend DelGreen još popularnijim.
Čarobni svet poklona
Austrijska kompanija "Leykam Alpina" osnovana je pre dvadeset godina i od samog početka radi kao veleprodaja školskog i gift programa, čestitki, ukrasnog papira i druge knjižarske robe. Predstavnici kompanije po prvi put su posetili kako Srbiju, tako i sajam "Škola - School", gde su predstavili jedan deo svog asortimana.
- Srpska kompanija "Eurocom" je naš dugogodišnji partner i preko njih smo saznali za ovaj sajam i odlučili da ove godine izlažemo. Izložili smo mali deo našeg asortimana i uglavnom je to gift program koji se u poslednje vreme jako dobro prodaje u knjižarama. Sajam je vrlo interesantan, ima dosta interesovanja od strane posetilaca za naše proizvode, a da li će nam učešće doneti i nove poslove videćemo po završetku izložbe - rekao je Alois Trummer, key accounter u kompaniji "Leykam Alpina".
Velika gužva na štandu "Fokus Office"-a
Samo prvog dana je, po rečima Ivice Radojičića, komercijaliste "Fokus Office"-a, preko trideset različitih firmi posetilo njihov štand. Potpomognuti podrškom gostiju, predstavnika hrvatskog "Fokus"-a, japanskog "Penac"-a i slovenačkog "Live"-a, u "Fokus Officu" smatraju da je njihovo ovogodišnje izlaganje na sajmu "Škola - School" imalo efekta i donelo dosta novih poslovnih kontakata.
- Ove godine smo na sajam izašli, kao i prošle, sa Targetom kao udarnim brendom i rančevima brenda Connect. Samo u okviru brenda Target ima oko tri stotine različitih vrsta rančeva. Takođe, na osnovu prošlogodišnjeg iskustva i zadovoljstva kupaca, odlučili smo da proširimo i asortiman brenda Connect, tako da sada imamo nekih 15 modela anatomskih i nekoliko novih modela rančeva za decu predškolskog uzrasta.
Na štandu "Fokus Office"-a pričali smo i sa Slavicom Adžić, koja radi kao Head of Sales for East Europe u kompaniji Penac.
- Prošle godine sam prvi put posetila ovaj sajam, tako da mogu da primetim da je u odnosu na prošlu ove godine više posećen, organizacija je mnogo bolja i mislim da je sada cela priča upotpunjena. "Fokus Office" je, kao naš predstavnik, izložio Penac proizvode, dobili smo vrlo lep prostor za prezentaciju i očekujemo da će to imati pozitivnog efekta. Penac je lepo razvijen brend, koji je u odnosu na druge japanske brendove pisaćeg pribora jako mlad i poslednji smo, pre nekih 11 godina, krenuli u osvajanje svetskog tržišta. I pored toga, naši patenti su već prepoznatljivi, a prodaja ide jako dobro, što nam daje dodatni elan da nastavimo - istakla je Adžićeva.
OHO - 55 godina na tržištu
"Aero Balkan" po drugi put je predstavio svoje proizvode na školskom sajmu. Ceo štand bio je uređen u znaku jubileja povodom obeležavanja 55 godina postojanja jednog od najpoznatijih srpskih brendova - OHO lepka.
- Ove godine stavili smo akcenat na OHO lepak, kako bismo naše verne kupce podsetili da je "napunio" već 55 godina. OHO lepak je ne samo na našem, već i na tržištu bivših jugoslovenskih republika, sinonim za univerzalni lepak. Prevazišao je čak i svoje tvorce - većina korisnika i ne zna ko ga proizvodi, samo im je važno da je to OHO lepak - uz osmeh nam priča marketing menadžerka "Aero Balkana", Suzana Pešić. Želimo da na ovaj način ukažemo ljudima da smo mi jedini pravi proizvođači OHO lepka i da ponosno stojimo iza svog brenda. Svi koji su pokušali i pokušavaju da nas kopiraju, samo bespravno koriste naš vizuelni identitet: dijagonalno podeljenu ceveno-belu tubu sa crnim slovima. Samo mi nudimo autentični proizvod - kvalitet na koji su naši potrošači navikli. Proizvodnja OHO lepka pokrenuta je pre 55 godina u Beogradu, u fabrici "Balkan", pola veka se proizvodio i još uvek ga proizvodimo u Beogradu.
Na slavljeničkom štandu "Aero Balkana" predstavljeni su i novi proizvodi brenda OHO, među kojima i ekološki zeleno-beli lepak na vodenoj bazi, kao i proizvodi njihove matične kuće "Aero" iz Slovenije (tempere, trake...), u čijem su vlasništvu već 7 godina.
RAČUNOVODSTVENI BIRO, Sremska Mitrovica
Češki "Topgal" ponovo u Srbiji
Preduzeće "Računovodstveni biro" osnovano je 1992. godine u Sremskoj Mitrovici. Osnivač Rajko Vukmir pre par godina vođenje posla prepustio je svojim unucima Rajku i Branislavu.
Kada je osnovana, osnovna delatnost firme bile su knjigovodstvene usluge i prodaja obrazaca. Vremenom i sticajem okolnosti započeli smo prodaju školskog i kancelarijskog pribora, društvenih igara, jednom rečju, kompletnog knjižarskog asortimana. Ovog proleća odvažili smo se i napravili prvi sopstveni uvoz. U pitanju su školske torbe, rančevi i pernice češkog brenda "Topgal". Ovaj brend smo inače ranijih godina imali u - SchoolLjudska misao i umetnost produžava se iz ruke na hartiju ili na ekran - sredstvima koja su ovde izložena. Ta sredstva služe najplemenitijim potrebama škole i porodice, ustanove i ofisa, crkve i ordinacije. U najplemenitije poslove spadaju i poslovi koji će se, uz ovu izložbu nove robe, sklopiti - od proizvođača i njihovih zastupnika, do knjižara i potrošača.quot;, quot;helveticafont-family: quot;, sans-serif;quot;, font-size: medspan style=/tdquot;tahomaquot;, /pfont-size: 12.0pt; line-height: 115quot;tahomaquot;, sans-serif;SR style=strong style=p class=quot;tahomaquot;, sans-serif;SR style=strong style=p class=%; mso-ansi-language: SR;mso-bidi-font-weight: normal;/spanium; font-family: našoj maloprodaji, ali su prethodni diquot;, quot;arial/atdp class=SRmso-bidi-font-weight: normal;mso-bidi-font-weight: normal;stributeri prestali sa nabavkom, tako da ga nije bilo na tržištu poslednje tri godine, ali se nadamo da će ljudi ponovo prepoznati njegov kvalitet i da će povratiti popularnost. Pored toga, u planu nam je otvaranje još jednog maloprodajnog objekta, veličine oko 120 metara kvadratnih, sa svim brepANTRFILE: Otvorimo očiquot;, lang= lang=font-size: 12pt; line-height: 115%; font-family: ndovima i trendovima sa ovog sajma - istakao je Rajko Vukmir, suvlasnik preduzeća "Računovodstveni biro".
Sjajna ponuda dečijeg putnog i školskog programa
Veoma širok, pre svega interesantan i neuobičajen program dečijeg školskog i putnog programa, kao i programa za odrasle, koji je predstavio čačanski "Precision", jednostavno nikoga nije ostavio ravnodušnim. Vrhunski dizajn, jarke boje, najaktuelniji junaci Diznijevih crtanih filmova, učinili su štand "Precisiona" jednim od najlepših na sajmu.
- Ove godine u ponudi imamo robu jednog novog dobavljača, španske firme "Artesania Cerda", kao i firme "Jaslen", čiji smo dugogodišnji generalni zastupnici. Imamo i trećeg dobavljača, takođe špansku firmu, "Joumma", tako da je asortiman poprilično proširen i mislim da trenutno imamo najveću ponudu dečijeg putnog programa na tržištu. Pored toga, sve tri firme imaju izuzetan školski program - naglasila je direktorka "Precisiona", Marijana Grujović.
Ova podmlađena čačanska firma prepoznatljiva je po kvalitetnom i luksuznom promotivnom programu. Shodno tome, "Precision" je radio opremanje konferencije "Balkan Networking", na kojoj je glavni govornik bio bivši američki predsednik Bil Klinton.
- Konferenciju je organizovala "Atlas fondacija" iz Podgorice, a mi smo bili zaduženi za njeno kompletno opremanje, počevši od promotivnog materijala - rokovnika, blokova, kesa, pa do korice za diplomu koju je Bil Klinton dobio kao počasni doktor nauka "Mediteran Univerziteta". Konferenciju je posetilo preko hiljadu najistaknutijih osoba iz političkog i društvenog miljea što Crne Gore, što regiona. Posao je bio jako obiman, ali mi smo prezadovoljni svojim učinkom.
Čestitke za sve prigode
Firma "Senix cards" osnovana je 2003, ali se štampom i proizvodnjom čestitki bave poslednje četiri godine. Ova mala porodična firma po prvi put je ove godine učestvovala na sajmu "Школа - School". Direktorka Biljana Vujasinović rekla nam je nešto više o asortimanu koji su predstavili sajamskoj publici.
- Asortiman još uvek nije mnogo veliki, jer smo i dalje u fazi širenja, ali trudimo se da u ponudi uvek imamo kvalitetnu robu, ne radi se samo na kvantitetu. Osnovna ideja je naša, ali imamo dobrog dizajnera koji je realizuje. U ponudi imamo čestitke za sve prigode - rođendanske, svadbene, za krštenja, kao i magnete sa šaljivim motivima i porukama. Sajmom sam zadovoljna, dolaze nam i novi i stari kupci i nadam se da će se pozitivni rezultati učešća videti već po završetku manifestacije.
Novosti u distribuciji "Odri print"-a
- Trenutno očekujemo nov asortiman školskih torbi koji nam stiže iz Kine, kao i nove kolekcije drvenih bojica, veštanih boja, tehniških olovaka itd. Što se naše proizvodnje tiče, na sajmu smo predstavili nove sveske sa šljokicama i klasične sveske tvrdog poveza, kao i blokove sa novim, poboljšanim dizajnom. Takođe, od ove godine smo distributeri programa turske kompanije "Adel", naravno u saradnji sa njihovim generalnim uvoznikom, novopazarskom firmom "Hari trade". Što se sajma tiče, mislim da je ove godine poseta odlična i nadamo se da će po završetku sajamske izložbe biti napravljeni i novi, konkretni poslovni kontakti - rekao je za "Knjižar" Boban Rakočević, komercijalista u predstavništvu "Odri print"-a u Beogradu.
Saradnja na obostrano zadovoljstvo
Bračni par Eleni i Antonio Cvetanovski, vlasnici firme "Maliot princ" iz Skoplja, posećuju školski sajam već godinama, još od vremena kada je održavan u Novom Sadu.
- Naša firma postoji već 21 godinu i od njenog osnivanja bavimo se maloprodajom i veleprodajom školskog i kancelarijskog materijala. Sarađujemo sa većinom firmi koje izlažu na ovom sajmu već dugi niz godina. Saradnja je po mom mišljenju odlična, nadam se na obostrano zadovoljstvo. I pored teške ekonomske situacije i kod nas i kod vas, mislim da smo uvek uspevali da nađemo zajednički jezik što se poslovne saradnje tiče. Ovaj termin održavanja sajma, pred školsku sezonu, odlično nam odgovara. Mislim da je sajamska manifestacija iz godine u godinu sve bolja, poseta je odlična, čak smo videli i neke kolege iz Makedonije - istakao je Antonio Cvetanovski.
Prezentacija novih učila
Osnovana 2006. godine kao naslednica preduzeća SZR "Vidojević", firma "Trigon" iz Gornjeg Milanovca bavi se proizvodnjom specijalizovanih učila za škole. Do sada su više puta izlagali na sajmu "Učila", a ove godine su prvi put svoje proizvode prezentovali na sajmu "Škola - School". Iz razgovora sa Marijanom Đukanović, vlasnicom "Trigona", saznali smo nešto više o njihovom proizvodnom asortimanu.
- Od osnivanja firme bavimo se proizvodnjom specijalizovanih učila za škole - drvenih trouglova, šestara, lenjira, uglomera i drugih geometrijskih tela za školske table. Ima dosta interesovanja za ovu vrstu robe. Mi smo inače odlučili da izlažemo na ovom sajmu kako bismo ljude upoznali sa novim proizvodima, kao što su na primer proizvodi za magnetne table i novi geometrijski set, koji se sastoji od ormarića u kom se nalaze šestar, trougao, uglomer itd. i vrlo je pogodan za korišćenje u kabinetima. Inače, svoje proizvode izvozimo u skoro sve Ex Yu republike - Hrvatsku, Crnu Goru, Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu... Nadamo se da će nam učešće na ovoj manifestaciji doneti nove poslovne kontakte.
Povratak renomiranog brenda kožne galanterije
"Merkur" je firma sa dugogodišnjom tradicijom u proizvodnji kožne poslovne i modne galanterije i ove godine slavi 85 godina postojanja. Nekada je 1300 radnika ispunjavalo pogone ovog preduzeća, sada ih ima 150. Međutim, kako je kvalitet jedina "mana" ovog brenda, to je i uslovilo da se održi uprkos svim nedaćama koje su pogodile firmu "Merkur". Rade punim kapacitetom, vratili su se starim strateškim partnerima iz Nemačke i Italije, pokrivaju kompletno domaće tržište i trenutno imaju četiri maloprodajna objekta. Pitali smo Jadranku Ilić, komercijalnog rukovodioca u "Merkuru", da li su zadovoljni učešćem na školskom sajmu.
- Ljudi iz knjižarske branše vole našu robu, posebno poslovnu galanteriju, pa iz tog razloga postoji i naš interes da izlažemo na ovom sajmu. Mnogi naši poslovni saradnici su nas pozvali da se sastanemo za vreme sajma, a u svakom slučaju i svi novi kontakti su nam dobrodošli. Izložili smo i stare i nove modele, koje sada izbacujemo sve učestalije. Svi proizvodi su garantovanog kvaliteta, proizvedeni 100% od kože. Prezadovoljni smo sajmom i iskreno se nadam da ćemo doći i sledeće godine.
Prepoznatljivi po jedinstvenoj ponudi
Leskovački "Statovac komerc" ove godine slavi 20 godina uspešnog rada. Spoj mladosti menadžmenta i tradicije doveo je do stvaranja preduzeća koje je prepoznatljivo po poslovnosti, uspehu i kvalitetu robe i usluga. Jedan je od najvećih uvoznika u Srbiji robe iz evropskih zemalja i dalekog istoka. U njihovom asortimanu zastupljeni su brendovi "Cello", "KUM", "Brause", "Scrikss", "Sazio", "Junior", "Luna", "Feshta", "Standart", "Classic", "Profesional" i mnogi drugi renomirani svetski brendovi.
- Pored brendova čiji smo dugogodišnji uvoznici, na sajmu smo stavili akcenat i na licencirane proizvode Partizan i Crvena Zvezda. U okviru ovog asortimana u ponudi imamo rančeve, pernice, flomastere i još neke artikle iz školskog programa, kao i igru Čoveče ne ljuti se, karte, bojanke itd. U brendu "Sazio" proširen je asortiman, pa sada u okviru ove ponude imamo i samolepljive uvijače A4 i A5 formata sa hologramom, koferčiće sa gliter štampom... Jedna od novina je i nemačka kompanija "Brause" koja se već 160 godina bavi proizvodnjom pribora za kaligrafiju, čije proizvode firma "Statovac" od ove godine ima u svom asortimanu - istakao je Milenko Stojković, direktor "Statovac komerc"-a.
Novi brend školskih torbi
Za novu školsku sezonu u "Tref line"-u su pripremili novi brend školskih rančeva i torbi. Najbogatija ponuda ove vrste robe na našem tržištu ove godine obogaćena je italijanskim brendom "DEDIT".
- Saradnju sa italijanskom firmom "Dedit" započeli smo ove godine, uvrstivši u ponudu šest njihovih kolekcija. Kolekcije su licencirane i na njima se nalaze junaci Diznijevih crtanih filmova, Sarah Kay i mnogi drugi aktuelni dečiji motivi. Po reakcijama posetilaca već vidim da je ovaj brend lepo prihvaćen, jer ko god je posetio naš štand pažnju mu je prvo privukao taj program. Što se Cartorame tiče, ove godine smo u dogovoru sa njima odlučili da napravimo pauzu kako bismo rasprodali lager, tako da smo u firmi napravili veliku akciju u okviru koje program Cartorama iz 2010. godine nudimo po nabavnoj ceni, a program iz 2009. godine 10 do 20% ispod nabavne cene. Da li sam zadovoljan ovogodišnjim školskim sajmom mogu vam reći za mesec dana, jer tek tada očekujem konkretne rezultate. Ali, s obzirom na to da smo mi dobro poznata firma i da poslujemo sa velikim brojem ljudi, ja i deset novih kupaca smatram uspehom - rekao je za "Knjižar" vlasnik "Tref line"-a Miki Jovanović.
Specijalisti za sveske sa spiralnim povezom
- Za ovu sezonu spremili smo novu kolekciju svezaka sa spiralnim povezom koje su,quot;, quot;, sans-serif;quot;, sans-serif; iz Gornjeg Milanovca bavi se proizvodnjom specijalizovanih učila za škole. Do sada su više puta izlagali na sajmu mso-spacerun: yes;font-size: small; font-family: moglo bi se reći, naša specijalnost. Potpuna novost na našem tržištu su sveske tvrdog poveza sa sakrivenom spiralom, od 100 lista. One izgledaju potpuno isto kao i klasična ukoričena sveska, s tim što nisu šivene i mislim da im je to velika prednost jer su izdržljivije, što će se, verujem, pokazati u praksi. Zatim, ove godine smo napravili i svesku tvrdog poveza sa spiralom od 150 lista, kao i istu sa preklopom i magnetom od 150 i 200 lista. Urađene su od novih materijala, sa potpuno novim dizajnom. Što se tiče učešća na sajmu veoma smo zadovoljni, poseta je odlična, a najvažnije je da su kupci oduševljeni našom ponudom. Šta će biti posle sajma videćemo, ali ako realizujemo i 20% od dogovorenog, možemo reći da je bilo uspešno - naglasio je Njegoslav Šalipurović, direktor čačanskog "Pera".
Širok asortiman potrošnog materijala
Iako se ne bave prodajom školskog pribora, predstavnici beogradske firme "Sun star" odlučili su da izlažu na sajmu "Škola - School", kažu, zbog toga što imaju vrlo dobru saradnju sa knjižarima. Inače, ova firma se bavi uvozom i prodajom potrošnog kancelarijskog materijala.
- Preduzeće "Sun star" ovlašćeni je zastupnik za kineski program tonera, kertridža, ribona i drugog potrošnog materijala brenda "Orink". Ovi proizvodi su već deset godina prisutni na našem tržištu i mi u svakom trenutku imamo dobru ponudu. Pored ovog brenda nudimo i srodne artikle, originalni potrošni materijal svetski poznatih proizvođača, koji nabavljamo na domaćem tržištu za potrebe naših kupaca. Odlučili smo se za učešće na ovom sajmu jer su knjižari naši dobri komitenti. Mislim da se svaki sajam isplati jer se uvek dobiju novi kupci - zaključio je Predrag Mitrović, direktor "Sun star"-a.
Igračkari u svetu školskog pribora
Firma "Boy commerce" osnovana je u Beogradu 1993. godine kao veleprodaja igračaka. U početku su imali 2 radnika, ali kako se posao širio i firma konstantno napredovala, danas se mogu pohvaliti sa 60 zaposlenih koji rade u okviru 10 maloprodajnih i jednog veleprodajnog objekta. Osim igračaka, u ponudi od pre par godina imaju školski program, kao i kućni program - porcelan, staklo, keramika, ukrasni predmeti itd. Robu uvoze kako sa evropskog, tako i sa azijskog tržišta. Ove godine su prvi put učestvovali na školskom sajmu, a svoje utiske o ovoj manifestaciji preneo nam je vlasnik firme Nebojša Radinović.
- Prvi put izlažemo na ovom sajmu iako već duže vreme u ponudi imamo i školski program. Sajam mi se dopada, ima dosta izlagača sa dosta dobre robe, a vidim da je i posećenost odlična. Mnogo je bolje nego na sajmovima igračkara, manifestacija je odlično organizovana i vrlo profesionalna. Nas još uvek slabo znaju u svetu školskog pribora i do sada smo uglavnom sarađivali sa trgovcima koji prodaju igračke, a sada su po prvi put i knjižari koji nisu znali da nudimo i školski pribor mogli da dođu i upoznaju se sa našim školskim asortimanom.
Očekuje se uspešna sezona
- Prvo bih naglasio da smo izuzetno zadovoljni ovogodišnjim sajmom. Poseta je odlična, bilo je i konkretnih trebovanja, tako da se nadamo da će i ova sezona u "Milenijumu" biti uspešna. Od noviteta koje smo izložili na sajmu izdvojio bih Disney puzle italijanskog proizvođača, koje pored izuzetnog kvaliteta i interesantnog dizajna, karakteriše i 2 u 1 priča, jer kada se puzle slože, na njihovoj poleđini se dobija slika za bojenje. Veliko interesovanje sajamske publike izazvala su i ukrasna slova, koja smo samo nekoliko dana pre početka ove manifestacije uvezli iz Slovenije. Pored toga, sa domaćim proizvođačem "BKG" iz Ade ugovorili smo dugogodišnju saradnju, tako da ćemo raditi distribuciju njihovih školskih rančeva i torbi za teritoriju Srbije. To su rančevi koji su dobro poznati svim knjižarima i definitivno su se pokazali kao hit i na ovom sajmu - istakao je Milan Marković, direktor "Milenijuma".
Sveske - apsolutni hit
Na štandu beogradske "Spektre" prezentovana je kompletna ponuda školskog pribora, što njihove proizvodnje, što iz uvoza. Biljana Prljević opširnije nam je predstavila pojedine artikle, naglasivši da su ove godine sveske iz njihove proizvodnje bile apsolutni hit u ponudi.
- Za ovu školsku sezonu pripremili smo dve vrste rančeva - za mlađu školsku decu i tinejdžere. Prvi su rančevi našeg proizvođača "BKG" iz Ade, a drugi su iz našeg uvoza. Apsoltni hit su sveske tvrdog poveza fenomenalnog dizajna, kao i sveske sa šljokicama i UV lakom iz naše proizvodnja. Asortiman Spektra school collection proširen je, tako da sada u ponudi imamo i drvene bojice 1/6 i 1/24, nove vrste tempera, lenjir set 1/4 i još mnogo toga. Od ove godine imamo i novi brend kancelarijskog materijala "Q-connect", sa jako bogatim asortimanom kvalitetnog pisaćeg pribora, signira, markera itd. Pored toga, nabavili smo i italijanski samolepljivi uvijač od 110 mikrona - najbolji kvalitet koji se može naći na tržištu. Sajmom smo zadovoljni, mada se može primetiti mali pad elana kod knjižara, što je verovatno rezultat opadanja prometa. Ali uvek ima kvalitetnih kupaca sa kojima se može napraviti posao, a rezultate ćemo videti po završetku manifestacije, kada krenemo sa realizacijom poslovnih kontakata koje smo ovde uspostavili.
Struktura UKS
Dokumenti UKS
Online poseta
Ko je na mreži: 49 gostiju i nema prijavljenih članova