Udruženje knjižara Srbije
Vi ste na strani:
Paperworld i Creativeworld 2018.
Paperworld i Creativeworld 2018.
Sajam u Frankfurtu i dalje neprikosnoven
Proizvođači i trgovci iz celog sveta uspešno su započeli novu poslovnu sezonu na sajmovina Paperworld, Creativeworld, Christmasworld i Floradecora cvetnom tržistu. Od 27. do 30. januara predstavljeni su najnoviji svetski trendovi iz sveta papira, škole, svečanih i sezonskih ukrasa, hobi, umetničkih i zanatskih materijala i svežeg cveća i bilja. Time je sajam u Frankfurtu još jednom dokazao da prednjači u ovoj oblasti.
Srpskim izlagačima i dalje najinteresantniji Paperworld okupio je 1640 izlagača iz 66 zemalja kroz čije je štandove prodefilovalo preko 87 000 posetilaca iz skoro celog sveta. Širokim spektrom proizvoda i veoma inspirativnim programom predstavilo se i četrnaest proizvođaca iz Srbije. Godinama stičući iskustvo na evropskoj sceni sve više napreduju, a kvalitetom i uslugom mogu parirati i najvećima iz branše. Ovogodišnji fokus stavljen je na teme orijentisane na budućnost koje otkrivaju nove razvojne mogućnosti i na taj način pripremaju posetioce i izlagače za narednu poslovnu godinu.
Paperworld već godinama uspešno povezuje dva glavna segmenta, kancelarijski i školski materijal i održava podjednako dobro interesovanje za oba. Zato ne čudi što je u odnosu na 2017. godinu mnogo veći broj izlagača iz Indije, Kine, Turske, Južne Koreje, Velike Britanije i Rusije koje su se ohrabrile na ovaj korak, verovatno posle niza sezona bez velikih proizvođača iz Nemačke koji su se preselili na sajam u Nirnbergu. Ovaj pozitivan odjek pokazuje da je sajam u Frankfurtu pouzdano internacionalno tržište za inovacije i da je nezamenljiva poslovna platforma za razmenu ideja i informacija.
Kancelarija budućnosti
Događaji i specijalne prezentacije na ovogodišnjoj manifestaciji pokušali su da ukažu na mnoge aspekte u kreiranju zdravog radnog prostora i tako inspirišu ceo sektor. Specijalna prezentacija kancelarije budućnosti koja je održana u hali 3.0 u centar pažnje stavila je ovo važno socijalno pitanje. Tako je prikazala model idealnog radnog mesta. Prisutni su mogli da osete akustiku, osvetljenje, vazduh, higijenu, nameštaj i kancelarijski materijal u idealnim uslovima. Da bi se ova tema upotpunila, svakodnevno su održavana stručna predavanja za arhitekte, menadžere objekata i trgovce.
Osnovna inspiracija bila je priroda, a vodilja da kancelarija treba da bude nešto poput životnog prostora. Akcenat je stavljen na prirodne motive sa visokokvalitetnim dizajnom i materijalima, pri čemu su najaktuelnije boje tamno plava i zelena sa naglašenim zlatnim detaljima.
Na „Trend show-u“ koji se nalazi između dvorana 5.1 i 6.1 naglasak je bio na odrazu životnog stila na posao. Predstavili su nove trendove za sezonu 2018/2019. i dali trgovcima ideje za asortiman i dizajn radnje.
Tradicionalno u hali 5.1 bila je interesantna izložba Mr. Books& Mrs. Paper koja je na inspirativan i razumljiv način pokazala kako prodavci uz knjige mogu kombinovati različite proizvode da bi povećali prodaju i zadržali kupce.
Još veću pažnju izazvala je prezentacija Wrap up! o novitetima iz segmenta pakovanja. Tamo su stručnjaci predstavili trikove i savete za efektno pakovanje poklona i novitete renomiranih proizvođača.
Kreativnost u usponu
Creativeworld je još jednom pokazao da je nenadmašan deo sajma kada je su pitanju hobi i zanatski sektor i umetnost. Ovaj sajam odlikuje veliki broj posetilaca, visok standard kupaca i inzvaredna ponuda. Iz godine u godinu obezbeđuju pozitivnu atmosferu u dvoranama i potvrđuju da zaista zaslužuju epitet najboljeg sajma iz oblasti kreative.
Ni naši izlagači nisu odoleli da uzmu učešće i predstave domaću kreativnu ponudu evropskoj publici. Tako su se “Statovac” iz Leskovca, koji je izlagao i na Paperworldu, i “Ars” iz Beograda u najboljem svetlu pokazali u Frankfurtu.
Kako su buduće perspektive bile ovogodišnji moto sajma, ni kreativni segmenti nisu zaobišli proizvodi i ideje okrenute budućnosti. Tokom četiri sajamska dana posetioci su imali priliku da učestvuju u najrazličitijim kreativnim radionicama na kojima su bojili, crtali, dizajnirali nakit, ali su bili u prilici i da razgovaraju sa zastupnicima najsavremenijih trendova.
Nezaobilazna tema prirode i botanike bila je obeležje i Creativeworlda i još jednom ukazala na to da je zdravo okruženje uvek u trendu. Sve aktuelnije su i teme ulične umetnosti i rukom pisanih pisama. Kombinacije različitih tehnika i materijala pokazale su da su grafiti i kaligrafija kako na ulicama i papiru, tako i na drugim površinama idealni za kreativni izraz.
Tradicionalno dobri organizatori
Poznat po tome što brine o svakom detalju, izlagaču i posetiocu, za sajam u Frankfurtu se može reći da je gotovo idealno organizovan. Redakcija časopisa “Knjižar” tradicionalno je dobro dočekana i kao i svake godine se odlično provela na tematskoj žurki priređenoj za izlagače.
Iako se na momente čini da neki drugi sajmovi iz branše pokušavaju da prisvoje deo frankfurtske publike, zaključak je da će ovaj sajam još dugo držati titulu najvećeg i najorganizovanijeg.
Preuzeto iz časopisa "Knjižar"
Online poseta
Ko je na mreži: 8 gostiju i nema prijavljenih članova