www.udruzenjeknjizarasrbije.org.rs

"Knjižar" br.60

KNJIŽAR" BIRO & EXPO MAGAZINE - BROJ 60; godina XV, Valjevo, jesen 2015.



Umesto uvodnika

Da li ste član Udruženja knjižara?

Ako niste, zapitajte se zašto ste još uvek sami u vremenu kada se svi udružuju zbog sve lošijih uslova poslovanja i globalne krize…

Udruženje knjižara osnovano je da bi vama pomoglo da lakše ostvarite svoje ciljeve, da se čuje vaš glas tamo gde smatrate da je to potrebno ili, drugim rečima, Udruženje postoji da biste se i vi za nešto pitali.

Podsetiémo vas na neke od prednosti članstva u Udruženju, a vas molimo da nam pismeno odgovorite na naš poziv.

  1. Svi članovi dobijaju besplatno časopis “Knjižar” koji vas informiše o svim važnim dešavanjima u našoj branši. Umesto vas ili zajedno sa vama, posećuje sajmove u zemlji i inostranstvu, informiše vas o svim predstojećim i tekućim dogadjajima…
  2. Svi članovi imaju pravo na besplatne savete i pomoć advokata Udruženja specijalizovanog za sva pitanja u našoj branši.
  3. Svi članovi imaju zagarantovanih 10% popusta na učešće u svim sajamskim manifestacijama i seminarima koje organizuje Udruženje.
  4. Svi članovi uživaju posebne benificije koje je Udruženje dogovorilo sa kompanijom VIP vezano za usluge mobilne telefonije. Naime, moguće je da i vi sa dve ili tri kartice ostvarite pogodnosti kao da imate više od 1000 kartica u mreži, a to u praksi znači da unutar mreže razgovarate za 0,00 dinara po minuti. To opet znači da za pretplatu od 60,00 dinara mesečno možete razgovarati besplatno sa svojim dobavljačima, kupcima i rođacima, prijateljima... kojima takođe možete obezbediti kartice unutar mreže. Ukoliko taj broj koristite van mreže, cena razgovara će takođe biti niža i iznosiće svega 5,00 dinara po minutu univerzalno za sve fiksne i mobilne mreže.
  5. U toku je izrada nalepnice sa logom Udruženja knjižara koju ce imati pravo da, na svoje objekte, istaknu svi članovi Udruženja. Na taj način biće olakšano sprovođenje zajednickog marketinga koji se planira za ubuduće, a čiji kvalitet zavisi isključivo od sredstava prikupljenih članstvom. Drugim rečima - ukoliko nas bude više, marketing će biti jači.

Na kraju, napominjemo da je Udruženje knjižara neprofitabilna organizacija i da se sav novac uložen kroz članarinu u našu organizaciju mora potrošiti u interesu članica, na najbolji mogući način. Članarina je simbolična jer je cilj Udruženja omasovljenje članstva, a koristeći samo jednu, bilo koju od gore navedenih pogodnosti, svaki član može višestruko povratiti novac uložen u članstvo.

Član udruženja postaje se jednostavno. Javite se sekretaru Udruženja ili platite članarinu u naznačenom iznosu na račun 145-2643-97 i pošaljete nam svoje ažurirane podatke na adresu ili mejlom.

Zoran Vučićević

glavni i odgovorni urednik


SADRŽAJ KNJIŽAR • Jesen 2015

REKLAME U OVOM BROJU

AKTIVNOSTI UDRUŽENJA

- Predstavnici maloprodaje u Upravnom odboru

SAJMOVI

- Grafičari XXI veka

- Kreativni i korisni artikli

- Podrška malim trgovcima

- Osveženje ponude

- Program za kreativce

- Posetite sajam u Bolonji

- Srpski izlagači na novom sajmu u Nirnbergu

- Praznik za knjižare

PREDSTAVLJAMO

- Novi magacinski prostor

- Posao skockan s′ljubavlju

- Malo po malo - puna kapa

- Početna tačka zacrtanog puta

- Dosanjani san

PREZENTACIJE

- Posao koji ima dušu

- Velika proslava u Novom Sadu

JUBILEJI

- Naši saradnici danas su prijatelji

NOVOSTI

ISTORIJSKO-KNJIŽEVNA ČITANKA

- Hegemonija kritike u razdoblju Srpskog književnog glasnika

NOVE TEHNOLOGIJE

- Najnovije spravice

KNJIŽEVNE NAGRADE

NOVO U KNJIŽARSKOM IZLOGU

BIBLIOTERAPIJA

- Izazov koji tretira hrabrost ili Priča o bestselerima koje su izdavači odbili

SEĆANJA

PRETPLATNICI


Susreti knjižara

PREDSTAVNICI MALOPRODAJE U UPRAVNOM ODBORU

Posle prolećnih aranđelovačkih susreta na kojima je obeleženo dvadeset godina postojanja Udruženja i izabrano novo rukovodstvo, jesenji knjižarski samit upriličen je u Rumi, u hotelu „Park“. Bili su to prvi susreti odnosna prva Skupšina posle izbora.

U radnom delu susreta, skupštini su prisustvovali članovi Upravnog odbora: Momčilo Jović, predsednik, Mikica Gojković, Nataša Dobrilović, Zoran Vučićević i Zoran Golubović.

U uvodnom izlaganju predsedavajući Momčilo Jović osvrnuo se na rad Skupštine naglašavajući  da je Skupština UKS-a  telo koje bi trebalo da okupi što više članova, kako bi se uočili, izneli i rešili problemi koji se pojavljuju na našem tržištu...

Preuzeto iz  časopisa Knjižar br. 60


Paperworld, Frankfurt

PRAZNIK ZA KNJIŽARE

Najveći sajam kancelarijskog materijala, pisaćeg i školskog pribora, Paperworld, održaće se od tridesetog januara do drugog februara 2016. godine u Frankfurtu. Istovremeno, posetioci će moći da posete i sve popularniji Creativeworld, kao i Christmasworld, koji okuplja proizvođače prazničnih ukrasa.

Paperworld je najvažniji svetski sajam knjižarske branše, okuplja najveći broj svetskih proizvođača kancelarijskog, školskog i pisaćeg materijala. Ovo je sajam koji oblikuje tržište i donosi nove trendove. Na prošlogodišnjem Paperworld-u oko četrdeset hiljada posetilaca bilo je u prilici da vidi ponudu od čak 1.636 izlagača iz šezdeset zemalja. U protekloj godini, Paperworld je osvojio nagradu GWA, za najbolju B2B komunikaciju. Ponuda na Paperworld-u je veoma široka, uvek su prisutni proizvođači školskog i kancelarijskog pribora, poklon programa, pribora za pisanje, slikanje i crtanje, kako onog ekskluzivnog, tako i onog za svakodnevnu upotrebu. Na sajmu su organizovani i prateći programi u vidu predavanja i prezentacija.

Pogled u budućnost biće moto Trend Show-a na kome će posetioci moći da vide koje će boje, materijali, načini izrade biti popularni u narednoj sezoni. Poslednjih godina, Trend Show postao je jedan od najvažnijih događaja na sajmu, gde svi, od maloprodaja do velikih proizvođača nalaze inspiraciju i ideje za buduće proizvode. Ove godine Trend Show će se nalaziti u prolazu imeđu hala 5.1 i 6.1, „usput“ za svakog posetioca.

Na Paperworld-u su sve prisutnije izdavačke kuće, tako da će se ove godine zajedno sa papirnim proizvodima, školskom i kancelarijskim priborom biti predstavljene i knjige.  U hali 5.1 biće organizovana specijalna prezentacija Mr. Books & Mrs. Paper, posvećena spoju papirnih porizvoda sa knjigama, na kom će posetioci moći da vide praktična rešenja i predloge za unapređenje poslovanja, kao i kako u kupcu aktivirati emociju tako da se on opredeli za kupovinu. Organizatori su na ovu ideju došli nakon istraživanja koje je pokazalo da spoj ovih proizvoda u kupcima budi osećaj kao da su „kod kuće“.

Pored Papeworld-a, Christmasworld-a i Creativeworld-a, u hali 6.0 biće održan Remanexpo, deo sajma posvećen štamparima, gde svake godine više od sto pedeset kompanija prezentuje tehnički unapređene proizvode.

Na Paperworld-u će se i ove godine svetskoj publici predstaviti veliki broj srpskih proizvođača, koji su u prethodnim izdanjima sajma prošli veoma zapaženo.

Preuzeto iz  časopisa Knjižar br. 60


Skup grafičara

Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije GRAFIMA održava se u kontinuitetu  od 1979. godine. Ova specijalizovana manifestacija Beogradskog sajma odavno je postala jedan od osnovnih podsticaja bržeg razvoja grafičarstva u našoj zemlji  i vodeća sajamska priredba ove vrste u regionu. Zbog svoje delatnosti direktno je povezana sa najznačajnijim privrednim tokovima, a zbog velikog broja izlagača iz zemlje i inostranstva i izuzetne posećenosti, već godinama je mesto poslovnih susreta.

GRAFIMA je, u suštini, centar okupljanja svih stručnjaka čija je delatnost vezana za grafičku proizvodnju i prava odrednica za predstavljanje stranih proizvoda i izlagača na našem tržištu.

Sajam GRAFIMA i BIRO-EXPO 2015.

SVE JE U BOJAMA

Na Beogradskom sajmu  od 29. septembra do 3. oktobra  održane su dve srodne manifestacije - 37. Međunarodni sajam grafičke, papirne i kreativne industrije - Grafima i 23. Međunarodni sajam informatičko-birotehničke opreme BIRO-EXPO

„Sve je u bojama“ - simbolično su  kroz ovogodišnji slogan poručili  grafičari i predstavnici ostalih pratećih industrija. Kompanija Oracal Polikarbonati, koja je ove godine imala ulogu domaćina Sajma, zastupnik je i švajcarske kompanije 3A Composites. Uz dobrodošlicu svim izlagačima i posetiocima,  predstavnici obe kompanije kratko su predstavili svoju delatnost i poslovanje, predstavljanje obe firme, a 37. Grafimu svečano je proglasio otvorenom Žan Daniel Ruh, ambasador Švajcarske u Srbiji.

On je naglasio da mu je zadovoljstvo da priča o grafičkoj, papirnoj i ostalim srodnim industrijama, koje imaju tako velike kreativne mogućnosti. Pošto živimo u svetu punom jake konkurencije, opstaju samo kompanije koje neguju i razvijaju inovativnost, koje se bave istraživanjima i investiraju u nove programe, rekao je Ruh i kratko predstavio Švajcarsku, zemlju iz koje dolazi.

Čugura print - kvalitet bez premca

U petak u Svečanoj sali Beogradskog sajma najuspešnijim izlagačima uručena su priznanja. Dobitnik „Zlatnog pečata“ za ukupni kvalitet na 37. Grafimi je Čugura print iz Beograda, „Srebrni pečat“ pripao je firmi Fotometrik, dok je priznanje „Bronzani pečat“, takođe za ukupni kvalitet, dobila firma Oracal polikarbonati.

O ovim, ali i svim ostalim priznanjima na 37. Međunarodnom sajmu grafičke, papirne i kreativne industrije odlučivao je stručni žiri: predsednik Srećko Bugarinović i još dva člana – Velibor Božović i Kristina Jovanović. Specijalno priznanje za izuzetan doprinos u organizaciji ovogodišnje manifestacije pripalo je domaćinu Grafime 2015 – firmi Oracal Polikarbonati, a nagrađeni su i najuspešniji učesnici u šest robnih grupa.

U robnoj grupi  KNJIGE „Zlatni pečat“  dodeljen  je štampariji  Čugura print  iz Beograda za knjigu „Miloš Nadeždin“, dok je „Srebrni pečat“  pripao Izdavačkom  fondu srpske pravoslavne crkve, arhiepiskopija beogradsko-karlovačka – štamparija za knjigu „Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere“.

U robnoj grupi  ČASOPISI, REVIJE I NOVINE „Zlatni pečat“  pripao je  Gami  digital centar d.o.o., Beograd za časopis GRAFIKA, a „Srebrni pečat“ – Čuguri print  za časopis BANKARSTVO.

U robnoj grupi AMBALAŽA I AKCIDENIČNI PROIZVODI „Zlatni pečat“  opet je otišao u ruke  Čugura printu za format “Albanska banka – Godišnji izveštaj“, a „Srebrni pečat“ – Fotometrik d.o.o., Beograd za sigurnosne hologramske nalepnice.  Čugura print  dobitnik je najvišeg priznanja i u kategoriji  REKLAMNA GRAFIKA za komplet kataloga Privredne komore Srbije, dok je  „Srebrni pečat“ pripao kompaniji  Antika d.o.o., Beograd za Reklamni katalog Antika.

U kategoriji  GALANTERIJSKI PROIZVODI I KOLEKCIJE još jednom najviše priznanje.

Čugura za proizvod Heineken kutija, a „Srebrni pečat“ - Fotometriku  iz Beograda za 3D prigodne čestitke rađene kombinovanim grafičkim tehnikama.

Najzad, u robnoj grupi MAŠINE, UREĐAJI I SOFTVER ZA GRAFIČKU INDUSTRIJU diploma „Zlatni pečat“ pripala je kompaniji Oracal polikarbonati iz Beograda za proizvod DJ1024UVMVP15. a  „Srebrni pečat“ – Fortuni  digital iz Beograda za HP Scitex L 3100.

Na sajmu je i ove godine nastupila nekolicina knjižarskih poslenika koje predstavljamo u narednim prilozima.

Preuzeto iz  časopisa Knjižar br. 60