Udruženje knjižara Srbije
Vi ste na strani:
"Knjižar" br.59
KNJIŽAR" BIRO & EXPO MAGAZINE - BROJ 59; godina XV, Valjevo, leto 2015.
Uvodnik
Preduzetništvo kao predmet u školama?
U moru loših vesti i još lošijeg raspoloženja koje nam je postalo kolektivno i trajno stanje, jedna vest je zazvučala kao zdravorazumska sistemska mera i potencijalno dobra investicija u budućnost. Naime, ministar privrede Srbije Željko Sertić najavio je tokom maja uvođenje preduzetništva kao predmeta u srednje škole i istakao da će država maksimalno među mladima podržati razvoj preduzetništva.
Razvoj preduzetništva je jedan od najvažnijih stubova privredne strategije Srbije, rekao je on na Nacionalnom takmičenju najboljih učeničkih kompanija.
"Preduzetnici se ne rađaju, već stvaraju i zato će država maksimalno da podrži razvoj preduzetništva kod mladih jer su sve države koje su investirale u takve programe za mlade, imale uspešnu budućnost."
Kako je saopštilo Ministarstvo privrede, Sertić je istakao da je veoma važno da mladi tokom školovanja steknu teorijska znanja o preduzetništvu, da bi, po završetku škole, imali hrabrosti da se upuste u razvoj biznisa i da bi mogli uspešno da vode sopstvena preduzeća.
Ukoliko bi se istrajalo na sprovođenju ove mere, izvesno bi i klima među preduzetnicima postala “poslovnija”, sa manje improvizacija i ad hoc rešenja, čime bi na dobitku bila većina onih koji teže uređenosti. Znanje je, pre i posle svega, kalauz koji najlakše i najbrže otključava vrata uspešnosti, bez traganja za prečicama sumnjivih konfiguracija, na kojima mnogi bezdadežno ostaju zagubljeni.
Zoran Vučićević
glavni i odgovorni urednik
Sadržaj 59:
REKLAME U OVOM BROJU
AKTIVNOSTI UDRUŽENJA - Knjižarska slava u Sremskim Karlovcima
SAJMOVI- Dve decenije Bolonje; Knjižari odolevaju krizi; Škola - School 2015.
PREDSTAVLJAMO - Colorino - za velike i male kreativce; Nova zgrada za nove uspehe; Otvoreno predstavništvo u Novom Sadu; Cela knjižarska mreža na jednom mestu
PREZENTACIJE - Nova ponuda za novu sezonu; Još jedan ekskluzivni brend; Kućni sajam u znaku Lux sveske
NAGRADE - OHO lepak među najboljima
NOVOSTI
ISTORIJSKO-KNJIŽEVNA ČITANKA - Razvoj nadrealizma u Srbiji
METAFORA JEDNOG VREMENA - Rehabilitovan Anatolij Ivanović osnivač "Narodne prosvete"
NOVE TEHNOLOGIJE - Neki novi internet
KNJIŽAREVE VESTI
KNJIŽEVNE NAGRADE
NOVO U KNJIŽARSKOM IZLOGU
BIBLIOTERAPIJA - Knjige koje vredi pročitati barem jednom u životu
PRETPLATNICI
Sajam "Школа-School" 2015.
Knjižari odolevaju krizi
Osmi po redu sajam “Škola-School” u organizaciji Udruženja knjižara Srbije, održan je od 13. do 15. maja u Belexpo centru u Novom Beogradu, čime je na najbolji način krunisano dinamično knjižarsko proleće. Ako bi se u najkraćem mogao sažeti opšti utisak sa, sada već uhodane manifestacije, onda je to svakako kreativnost, originalnost i profesionalnost izlagača koji se upravo stalnim inovacijama, domišljatim idejama i profesionalnom posvećenošću bore protiv krize.
Na 1765 kvadrata ove 2015. godine na sajmu je izlagalo 40 kompanija, odnosno 39 izlagača, a poseta je bila na zavidnom nivou. Da je knjižarska branša, uprkos nimalo lakim uslovima poslovanja, u ekspanziji govori činjenica da se ponovo tražio štand više, kao i da se opet formira lista čekanja za naredni sajam. Očigledno je da su tokom proteklih godina i organizatori i izlagači stekli dragoceno sajamsko iskustvo, te je celokupan izgled sajma iz godine u godinu sve bolji. Kvalitet izloženih proizvoda bio je na veoma visokom nivou, a videlo se i da naši proizvođači prate svetske trendove i kada je u pitanju dizajn rančeva, svezaka i ostale školske opreme. Kreativna rešenja štandova, prezentacije proizvoda i visoka profesionalnost u komunikaciji osnovne su karakterisitke ovogodišnje sajamske prezentacije.
Kreativnost na delu
Najkreativnija rešenja štanda prikazali su “Optimum” iz Smederevske Palanke koji je efektnom kombinacijom crvene i crne boje opremio komletan štand – od izlagačkih pultova preko promo materijala do odeće zaposlenih. To je inače i kombinacija boja novih proizvoda koje su prvi put predstavili na sajmu. Ovaj total dizajn skretao je pažnju i sasvim izvesno bi bio ovenčan nekim priznanjem za opremu štanda – kad bi se dodeljivale nagrade. koje ovom sajmu svakako trebaju kao konačna verifikacija ostvarenih rezultata.
Među najzapaženijim je svakako i štand “Amfore” koja je bajkovitom konstrukcijom zamka, zaštitnog znaka svog vodećeg brenda Faber-Castell na najlepši način obeležila 25 godina uspešnog poslovanja.
Ni ostali izlagači nisu zaostajali. Tropic Trade je na štandu imao kreativne radionice, a Marina Company je svoje zaposlene „odenula“ Miki i Mini Maus ušima, te je tih para dana Belexpo bio obojen raskošnim koloritom i vedrim tonovima koji su podjednako prijali i posetiocima i izlagačima. Međutim, u tom moru lepih štandova i divne robe, zapaža se kao trend sve manji broj “malih” kompanija.
Na ovogodišnjoj priredbi organizatori su izlagačima i gostima poklanjali monografiju urađenu povodom dvadesetogodišnjice UKS-a “Naših dvadest knjižarskih godina”, kao i knjigu “Biblija na kesici za supu” Stane Šehalić, serijal tekstova iz rubrike “Biblioterapija” u časopisu “Knjižar”.
Sajam sve bolji, raditi na unapređenjima
Najveći broj izlagača i posetilaca pozitivno ocenjuje i samu sajamsku manifestaciju, i izlagačke nastupe, kao i napore organizatora da manifestacija bude sve bolja. Većina ističe veću posećenost u odnosu na prethodne godine i bolji tajming održavanja priredbe koji daje vremena da se organizuje isporuka. Dosta je onih koji misle da je prostor postao premali u odnosu na broj zainteresovanih i na količinu eksponata koji svaki pojedinačni izlagač želi da predstavi.
Ono što je sajmu nedostajalo i ove, kao i prošlih godina, je ozbiljnija medijska pokrivenost i nagrade koje ovom sajmu svakako trebaju kao konačna verifikacija ostvarenih rezultata. Učesnici, ljudi bogatog profesionalnog iskustva, i ove, kao i prethodnih godina, ukazali su upravo na ove momente kao ključne nedostatke, uz nadu da će u narednoj godini biti ispravljeni, tim pre što je ove godine izabrano novo rukovodstvo koje će sigurno raditi na daljim inovacijama i unapređenjima.
Tema prezentacija, koje se održavaju uoči i za vreme sajma, takođe je bila aktuelna među izlagačima sa oprečnim stavovima i uverenjima – od onih da će prezentacije prirodnim tokom ugasiti sajam do onih da ove forme tržišnog komuniciranja mogu paralelno da egzistiraju. Teško je dati odgovor na ovakve dileme, vreme će svakako pokazati ko je u pravu i ko će se nametnuti kao bolji, potrebniji i kvalitetniji model predstavljanja - sajam ili prezentacije.
Sve u svemu, bilo je ovo još jedno uspešno izdanje sajma “Škola-School”, sa epitetom najveće regionalne manifestacije. Posle osam godina samostalnog organizovanja, Udruženje knjižara kao organizator može da bude zadovoljan. Poslovi organizacije postali su uhodani i kao takvi, dobra platforma za planiranje inovacija za narednu godinu koje će unaprediti ovu knjižarsku smotru i učiniti je još atraktivnijom – i za izlagače i za posetioce.
Preuzeto iz časopisa Knjižar br. 59
DVE DECENIJE BOLONJE
Sa efektnom formom koja iz godine u godinu privlači sve veći broj izlagača, Big Buyer, dvadeseti po redu, potvrđuje svoju ulogu uzora za ceo sektor.
Big Buyer je inovativna manifestacija, čija je glavna svrha međunarodno povezivanje u okviru knjižarske branše. Na ovom vrhunskom sajmu svoje nove proizvode predstaviće izlagači iz knjižarskog, kancelarijskog i kreativnog sektora. Ovogodišnji sajam održaće se od 25. do 27. novembra u okviru International Exhibition Centre kompleksa, a posetioci će biti u prilici da se sretnu sa interesantnim novitetima, naročito u vodećim kategorijama proizvoda.
Oznaka “Made in Italy”
“Made in Italy” je već standardni koncept Big Buyer-a. Vodeće italijanske kompanije već su potvrdile učešće na sajmu, time mu dajući prestiž i ekskluzivnost. Na Big Buyer-u, kupci će moći da se upoznaju sa kvalitetom proizvoda potpuno izrađenih u Italiji, koji ispunjavaju najviše standarde u pogledu materijala, dizajna i dodatnih karakteristika. Radi raspoznavanja, štandovi ovih proizvođača biće obeleženi italijanskom zastavom.
Integrisani proizvodi
- Ova godina će biti veoma važna za Big Buyer, kako zbog dvadesete godišnjice, tako i zbog promena koje su zahtevali kupci iz veleprodaje, maloprodaje i specijalizovanih lanaca. Rešili smo da u ponudu uključimo kategorije proizvoda bliske tradicionalnim – rekla je gospođa Simonetta Pfeiffer, direktorka prodaje kompanije Edinova.
- Sajam će imati dva dodatna sektora: “Žurke i Jubileji” i “Pokloni i Specijalne Prilike” - objašnjava gospođa Pfeiffer. Tako će sajam takođe postati vodeći u kategoriji gift programa, pozivnica, dekoracija, sveća, a ciljna grupa se proširila na veleprodaje i maloprodaje igračaka, programa za kuću, “uradi sam” centara. U programu Big Buyer-a biće uključena i aktivna promocija hobi, kreativnog i umetničkog programa, sa kojom je započeto pre par godina, a danas privlači pažnju i interesovanje kupaca. Potvrđeno je učešće velikog broja italijanskih i svetskih kompanija iz ovog sektora. Umetnički program koji se sve brže razvija, postaje veoma bitan za naš sajam – zaključuje gospođa Simonetta Pfeiffer.
Novosti na Big Buyer-u ne prestaju ovde.
- Želimo da naš sajam postane pozitivan i inspirišući događaj za posetioce i izlagače - objašnjava gospođa Mariella Nasi Pfeiffer, vlasnice kompanije “Edinova” – te smo odlučili da deo sajma odvojimo za nove proizvode iz podkategorija, kao što su higijena i bezbednost, koji su sve prisutniji u katalozima vodećih proizvođača kancelarijskog materijala. Takođe, specijalan prostor posvetićemo inovacijama u oblasti kancelarijskog materijala, uz tradicionalnu manifestaciju koju će prirediti Udruženje italijanskih poizvođača kancelarijskog materijala. Oni će ove godine, organizovati konferenciju pod nazivom "Office Supplies No Limits” gde će raspravljati o novim trendovima u okviru branše. Maloprodajnom sektoru ćemo se posvetiti kroz konferenciju u organizaciji Udruženja knjižara Italije “Federcartolai”, pod nazivom “Od tradicije do budućnosti. Izazovi u knjižarskom sektoru”.
Prateći događaji
Big Buyer 2015. biće prilika i za uvek popularne proslave, kao što je stogodišnjica švajcarske kompanije Caran d’Ache i dvadeseta godišnjica kompanije Gruppo Pool Over. Kao i obično, za tri dana sajma, žiri eksperata dodeliće nagrade za najbolji dizajn kompanijama koje predstave najinovativnije proizvode. Ovi događaji upotpunjuju sajam i već je jasno da će Big Buyer proslaviti jubilej u velikom stilu.
Preuzeto iz časopisa Knjižar br. 59
Struktura UKS
Dokumenti UKS
Online poseta
Ko je na mreži: 7 gostiju i nema prijavljenih članova