www.udruzenjeknjizarasrbije.org.rs

"Knjižar" br.56

KNJIŽAR" BIRO & EXPO MAGAZINE - BROJ 56; godina XIV, Valjevo u jesen 2014.




Uvodnik

Sajmovi - prošlost i budućnost

Godinama unazad i kod nas i u svetu govori  se o krizi sajmova i sajamskog načina prezentovanja. A sajmovi, kao što se može videti i u ovom broju Knjižara, ne samo da opstaju i traju, već  su, bar neki od njih  kao što je netom završena "Grafima"   i -posećeniji.

Jesen je vreme sajmova. Posle proletošnjeg sajma  Škola i letnje pauze, pratili smo Grafimu na koju se nadovezao Sajam knjiga, a knjižari već uveliko planiraju nastupe ili posete bolonjskom sajmu Big Bayer  i frankfurtskim sajmovima Paperworld i Cristmasworld.

Uprkos pričama i najavama o sumraku, sajamske manifestacije se žilavo i prkosno otimaju. Baš kad se učini da posle svih priča o smanjenom broju izlagača, manjoj poseti i slabijim poslovima, sledeće godine neće biti ni traga od nekog sajma  - on, skoro reinkariran bljesne novim sjajem. Da ne govorimo o tome da se otvaraju neki novi sajmovi, tamo gde ih nikad ranije nije bilo.

Iako savremene informacione tehnologije nezadrživo nadirući u naše živote i poslove, obesmišljavaju mnoge tradicionalne modele poslovanja,  čovek ipak ostaje središte svih poslovnih dešavanja. I njegova potreba da se, licem u lice, susretne sa drugim čovekom, da se rukuje, osmehne, pogledom "odvaže" pouzdanost i profesionalnost druge strane. Zato će sajmovi  kao jedan od najstarijih oblika prezentovanja ponude, uz neka neophodna prilagođavanja informatičkom dobu,  izvesno trajati  još dugo.  To je dobar razlog da se koferi za put pakuju. Bolonja ili Frankfurt? Ili oboje?

Zoran Vučićević

glavni i odgovorni urednik

SAJMOVI


MARKETING - Stabilo nagradna igra

PREZENTACIJE - Problemi prolaze, ljudi ostaju

PREDSTAVLJAMO

Sve na jednom mestu, jedno mesto za sve

Mera u svemu na Ljubišin način

Vrhunska briga o kupcu

Čarolija uz koju generacije stasavaju

Kupujmo domaće

Kontinuiranim rastom do liderske pozicije

Polako, sigurno i pošteno


NOVI PROIZVODI


KNJIŽARSKE LEGENDE - Postepenost, postupnost i postojanost


STARO SRPSKO KNJIŽARSTVO - Pozdrav iz Srbije

ISTORIJSKO-KNJIŽEVNA ČITANKA - Plejada književnih velikana


NOVE TEHNOLOGIJE - Život u oblaku

KNJIŽEVNE NAGRADE


NOVO U KNJIŽARSKOM IZLOGU


BIBLIOTERAPIJA - Svaka strofa katastrofa


SEĆANJA


PRETPLATNICI






Najava frankfurtskog sajma

ZAJEDNO SMO USPEŠNIJI

Poslednja nedelja januara tradicionalni je  termin  referentnih knjižarskih sajmova Paperworld i Christmasworld na Frankfurtskom sajmu,  za koji se domaći knjižarski poslenici uveliko spremaju. Kako smo  već navikli od pedatnih Nemaca, kod kojih pripreme za sajam traju cele godine i ništa se ne prepušta slučaju, informacije o sajmu, pogotovo organizaciono-tehnički detalji, upućeni su svim potencijalnim učesnicima i posetiocima preko Udruženja knjižara Srbije i kompanije Zodex, zvaničnog zastupnika Frankfurtskog sajma  za Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju blagovremeno.

Posle prošlogodišnjeg organizacionog "vatrenog kršenja", Udruženje knjižara Srbije, sledeći dobre poslovne običaje i manire Nemaca, uveliko je odmaklo u pripremama za zajednički nastup naših izlagača kojih će ove godine biti više nego prošle godine. Na januarskoj izložbi početkom 2015. godine  iz Srbije će izlagati ukupno šesnaest izlagača, što sa sopstvenim štandom, što u okviru zajedničkog nastupa u okviru štanda Udruženja knjižara. Samostalno će izlagati: Statovac, Leskovac, Pulse office, Beograd, BKG, Ada, X - Tema, Beograd, Optimum iz Smederevske Palanke i Mali servis iz  Beograda.

Na zajedničkom štandu površine 128 m2 Udruženja Knjižara u hali IV, nivo 2 na štandu  A - 24 izlažu: Ilijanum iz  Šida, Vidok i Trigon iz Gornjeg Milanovca i  Major promet iz Stare Pazove.

Ohrabreni iskustvima kolega koji su sa frakfurtske izložbe poneli lepe utiske i nove ugovorene poslove, ove godine kao izlagači prvi put će se pojaviti: Mišković iz Gornjeg Milanovca, Euro - toys iz Mladenovca, Milenijum iz  Zaječar, Pan Graf iz Stare Pazove, NB Grafo iz Beograda i Lastva iz Čačka. Čak šest novih izlagača koji će svoju ponudu predstaviti svetu putem ove prestižne knjižarske manifestacije.

Kompanija Zodax, zvanični zastupnik Frankfurtskog sajma  za Srbiju, i ove godine pruža komletnu uslugu organizacije nastupa na sajmu koja uključuje predsajamske aktivnosti, aktivnosti tokom samog sajma i postsajamske aktivnosti. Usluge obuhvataju: dobijanje adekvatne lokacije na sajmu, izgradnju štanda, obuku zaposlenih za uspešan nastup na sajmu, organizaciju sastanaka na sajmu, špediciju robe, izradu marketinškog materijala, usluge prevodilaca i hostese. Pored toga, ova kompanija se bavi i organizacijom poslovnih putovanja.  Na njihovom vrlo preglednom i informativnom sajtu  može se pronaći niz korisnih informacija, do kojih je moguće doći i u ličnom kontaktu. Otuda je ova destinacija pravo mesto za sve one koji će tokom naredna dva meseca odlučiti da posete Frankfurtski sajam jer će na jednom mestu rešiti pitanja prevoza, smeštaja, i svih ostalih praktičnih detalja vezanih za posetu ovoj velikoj međunarodnoj manifestaciji.

Paperworld i Christmasworld 2015. - bićete očarani

Kao i uvek, Paperworld, vodeći sajam papira, školskog i kancelarijskog materijala, otvara svoja vrata poslednje subote u mesecu, pa se naredni održava u Frankfurtu od 31. januara do 3. februara 2015. godine. Paralelno se održava i sajam Christmasworld – vodeći međunarodni sajam ukrasa i dekoracija, ove godine pod sloganom "Bićete očararani sezonskim dekoracijama u svom najboljem izdanju" koji počinje samo dan ranije 30. januara a završava se istog dana kad  i Paperworld - 3. februara 2015.


Grafima 2014.

VESELIM BOJAMA U NOVU SEZONU

Međunarodni sajam grafičke i papirne industrije “Grafima” održan je u Beogradu od petnaestog do osamnaestog oktobra tekuće godine u hali četiri beogradskog sajma. Pod sloganom „Sve je u bojama“, posetioci su imali prilike da vide domaće i strane izlagače iz oblasti grafike. Paralelno sa “Grafimom”, održan je i sajam “Biro-Expo”, na kom su se našli proizvođači kancelarijskog materijala, poslovne galanterije i poklona, dekorativnog i foto programa.

Ovogodišnja “Grafima” ostavila je mnogo bolji utisak nego prošlogodišnja. Iako još uvek nema zvaničnih podataka od organizatora sajma, vidljiv je bio veći broj i izlagača, a i posetilaca. Hala četiri izgledala je grandioznije, sa velikim štandovima na kojima je masa budućih kupaca skoncentrisano sklapala poslove.

Kako slogan kaže „Sve je u bojama“, tako je zaista i bilo. Proizvođači reklamnog i gift programa kao da su zaboravili na standarne „poslovne“ boje – crnu, sivu, braon, crvenu, pa su ovogodišnje proizvode obojili u vesele pastelne boje i neon nijanse.

Datum održavanja sajma pokazao se kao problematičan zbog drugog dana – šesnaestog oktobra, kada je održana vojna parada uz prisustvo predsednika Rusije, Vladimira Putina. Kako je skoro čitav Beograd bio blokiran, a mnogi su i prisustvovali vojnoj paradi, posetilaca praktično da nije ni bilo, zbog čega su se mogle čuti kritike izlagača. Srećom, ostali dani su se pokazali kao pun pogodak.

Sve u svemu, Grafima kao manifestacija raste. Kompanije koje se bave reklamnim programom i ove godine bile su u manjini, što je, nadamo se, trend koji će se u narednim godinama promeniti.


Big Buyer 2014.

BOLONJA ZOVE!

Časopis Knjižar, kao medijski partner sajma Big Buyer u Bolonji, poziva sve zainteresovane kolege da posete ovu manifestaciju. Sajam će se održati od 26. do 28. novembra u okviru Traid Fair Centre komleksa, a na njemu će izlagati mnogobrojne italijanske, ali i evropske i američke kompanije, dok će Srbija imati jednog predstavnika –  kompaniju Univerzal iz Novog Sada.

Sajam Big Buyer ove godine će se održati po devetnaesti put, a raspon proizvoda koji će posetioci moći da vide biće raznovrsan. Ova manifestacija pokriva proizvođače iz oblasti: kompjuterske opreme, pisaćeg pribora, kožnih artikala, partyprograma, školskog i nastavničkog programa, kacelarijskog pribora, gift i promotivnog programa, papirne galanterije, potrošnog materijala, elektronike, igrica za decu, licenci, prazničnog programa, hobi i kreativnog programa, kao i umetničke opreme. Specijalnu pažnju ove godine organizatori poklanjaju hobi programu, kreativi i umetničkoj opremi jer od prošle godine za ove proizvode vlada ogromno interesovanje, te će vodeće kompanije iz ovog sektora prezentovati širok spektar novih proizvoda.

Na Big Buyer-u 2014, posetioci će imati priliku da se sretnu sa ljudima iz veleprodaja, maloprodaja, kao i iz velikih kompanija, lanaca hipermarketa, specijalizovanih radnji, knjižara, kao i onima iz internet prodaje. Biće održane i mnogobrojne radionice, predavanja, a i dodela nagrada najboljim proizvodima, kao i prodavcima iz knjižarske branše.

Razdaljina između Beograda i Bolonje je 909 kilometara. Na samo sto metara od sajma je i A1 autoput, pa je vrlo zgodno do Bolonje doći kolima, a kroz ovaj grad prolazi i brza železnica. Nažalost, ne postoji direktan let iz Beograda na bolonjskiGuglielmo Marconi aerodrom, ali može se leteti preko Rima, a dostupna je i redovna autobuska linija kompanije Fudeks koja saobraća sa BAS-a utorkom i petkom. Učesnici sajma mogu pogledati spisak mnogih hotela na sajtu www.bigbuyer.info, koji se nalaze ili u samom centru grada ili nadomak sajma. Bolonja je sedmi po veličini grad u Italiji. Glavni je grad Okruga Bolonja i jedan je od najlepših gradova Italije. Najpoznatiji je po Bolonjskom univerzitetu, a u njemu studira čak 100.000 studenata. Bolonja ima najveće sačuvano staro gradsko jezgro u Italiji u kome se nalazi niz vrednih građevina, pa će knjižarima nakon posete sajmu biti lako da ispune slobodno vreme.