Susreti knjižara 2011.


Jesenji Susreti knjižara na Kopaoniku

Tradicionalni jesenji Susreti knjižara, četrdesetprvi po redu, održani su od 13. do 15. oktobra na Kopaoniku, u hotelu "Putnik". Susrete je obeležila vrlo mala posećenost, što je izazvalo veoma burne reakcije većine prisutnih.

Po ko zna koji put, u poslednjih par godina, postavilo se pitanje male zainteresovanosti knjižara za prisustvovanje tradicionalnim susretima. Četrdesetprve Susrete knjižara, održane na Kopaoniku, jedva da je posetilo njih pedesetak. Cela situacija izazvala je negodovanje većine prisutnih, tako da je redovna Skupština, kojoj su mahom svi prisustvovali, izgledala kao bojno polje. Prigovori su pali i na račun Upravnog odbora, koji je zbog nedolaska dovoljnog broja članova (bilo ih je troje - Nebojša Denčić, Mikica Gojković i Zoran Golubović), kako bi Skupština bila održana, uključio u rad Anamariju Koso (Alta Moda) i Svetozara Vujadinovića (DIV papir).

Prve dve tačke dnevnog reda odnosile su se na sajam "Школа - School" 2011. i 2012. Površina zakupa na ovogodišnjem školskom sajmu iznosila je 1586 metara kvadratnih, a izlagalo je 46 firmi. Dogovoren je i termin za održavanje predstojećeg sajma, tako da će zainteresovani izlagači svoj školski asortiman i sledeće godine moći da prezentuju u "Belexpo" centru od 31. maja do 2. juna.

U izveštaju Mikice Gojkovića o školskoj sezoni 2011, koji je napravljen na osnovu kontakta sa mnogobrojnim firmama (marketima, uvoznicima, maloprodajama i proizvođačima), naglašeno je da je ova sezona bila na nivou prethodne dve, da je kod nekih kasnila, dok je kod drugih počela ranije, ali da je sve to individualna stvar. Pritužbi je bilo jedino na kvalitet papira jeftine sveske. Po završetku izveštaja mogli su se čuti brojni komentari, uglavnom vezani za nazaštićenost knjižarskih maloprodaja, koje bi trebalo da budu ključni elemenat u poslovanju, a nepravedno su zapostavljene na račun megamarketa.

Kritike koje su usledele bile su upućene organizatorima Susreta knjižara. Napomenuto je da radni deo susreta jako kratko traje, da bi trebalo animirati što veći broj knjižara (čitaj maloprodaja) da poseti susrete, jer koja je svrha izlaganja ako nemate kome da pokažete robu.

Sev u svemu, rasprava je potrajala, tako da su gosti, predstavnici kompanija VIP (mobilna telefonija) i SIQ (sertifikacija uvedenih sistema menadžmenta kvalitetom ISO 9001) planirane  prezentacije odložili za neki drugi put.

Elem, i posle burne Skupštine, knjižarima nije ponestalo dobrog raspoloženja, pa je društvo - malo ali odabrano, zaista uživalo u večernjem programu. Svečana večera, muzika i neizostavna lutrija naterali su nas da bar za trenutak zaboravimo razmirice i probleme, ali ne i činjenicu da se sledeći organizatori susreta na prvom mestu moraju pozabaviti animacijom što većeg broja knjižara, kako bi se ovoj manifestaciji vratio stari sjaj.

UČESNICI JESENJIH SUSRETA:

GATARIĆ INTERNATIONAL, Beograd; MANDIĆ AM, Čačak; DIV PAPIR, Novi Sad; BIRO LINE 2006, Beograd; ORIGINAL, Gornji Milanovac; PULSE OFFICE, Beograd; ALTA MODA, Subotica; MONOPOL, Niš; OPTIMUM, Smederevska Palanka; EUROINFORMATIKA, Beograd; VM COMMERCE, Kraljevo; KAB PAK, Užice; PRIMA, Gornji Milanovac; PAPIRUS, Beograd; TINA INTERNATIONAL, Niš; MOST, Kragujevac; FAKTOR, Niš; PAN GRAF, Stara Pazova; MIRAL, Bar; IMD, Niš; FOKUS OFFICE, Beograd; ŽIRAVAC, Požega; PAPIR, Osečina; ROBOPROMET, Inđija; INTEGRA, Koceljeva; HARI TRADE, Novi Pazar; SRBIJAPROMET, Vlasotince; LASTVA, Čačak; TROPIC TRADE, Beograd; SPEKTRA TEAM, Beograd; PELIKAN, Čačak; SIQ, predstavništvo Beograd; VIP, predstavništvo Beograd


Prolećni susreti knjižara na Tari

I ovog proleća održani su tradicionalni susreti knjižara, ovaj put na Tari u organizaciji Udruženja knjižara Srbije. Četrdeseti po redu, susreti su protekli u znaku priprema za predstojeću školsku sezonu i, naravno, druženja i dobrog provoda učesnika ove nezaobilazne manifestacije.

Da susreti knjižara ni posle dugogodišnjeg održavanja nisu izgubili na značaju, još jednom je posvedočio veliki broj učesnika samita na Tari. Pored firmi koje su već dugi niz godina nezaobilazne na ovoj manifestaciji, imali smo i veliki broj novih učesnika.

Knjižari su se družili i poslovali od 24. do 26. marta u hotelu "Omorika". U okviru izložbenog dela susreta napravljena je mala uvertira nastupajućoj školskoj sezoni. Ohrabrujuća je i činjenica da su ovaj put izlagale i neke od najvećih knjižarskih firmi u našoj zemlji, koje dugo nismo imali priliku da vidimo na ovoj manifestaciji.

Po završetku izložbe održana je redovna izborna skupština Udruženja knjižara Srbije, na kojoj je izglasano novo radno telo Upravnog odbora. Slobodno poslepodne knjižari su iskoristili za sportske aktivnosti i šetnju po jednoj od naših najlepših planina, a svečana večera je potrajala do u sitne jutarnje sate. Sve u svemu, bilo je ovo još jedno lepo i korisno druženje, a ekipa "Knjižara" vam prenosi utiske nekih od učesnika prolećnih susreta knjižara na Tari.

"PETAR PLUS", Nova Gajdobra

Izuzetno zadovoljni

Osnivač i direktor firme "Petar plus", Rajko Jelić, radio je kao komercijalista u "Merkuru" od 1978. godine do 1995., kada je započeo privatan biznis.

- Od samog osnivanja preduzeća "Petar plus" bavimo se proizvodnjom kožne galanterije, od raznih futrola za dokumente, preko 30 modela ženskih i muških novčanika, ručnih i torbica na rame, raznih setova, poslovnih torbi itd. To je uglavnom muški i ženski program za poslovni svet. U planu nam je proširenje programa malo skupljom visokokvalitetnom robom, kao i uvozni program. Na susretima knjižara smo prvi put i izuzetno smo zadovoljni. Vidim da su se okupili ljudi koji najviše vrede u ovom poslu, koji su visoko cenjeni i poštovani - istakao je Rajko Jelić.

"LASTVA", Čačak

Stari znalci sa dosta novina

Predstavnici čačanske "Lastve" retko kada propuštaju susrete knjižara, a ovaj put su izložbeni deo manifestacije iskoristili da predstave nove proizvode.

- Ono što je posebno interesantno u novoj ponudi su setovi za decu koji sadrže blokčić, adresar i signir, jako zanimljive štampe sa raznovrsnim dečijim motivima. Tu je i knjiga tvrdog poveza "Bojim kredom", uz koju se dobija i komplet kreda u boji kojima deca mogu da oboje slike koje se nalaze na njenim stranicama. Nove su i dve društvene igre - Pirati sa Kariba i Princ od Persije, retro rokovnici i beležnice B5 i B6 formata, koje smo uradili u četiri različita motiva, ali ih izrađujemo i po porudžbi. Od sajma do sajma, od susreta do susreta, uvek nešto novo se napravi u "Lastvi" - naglašava Marijana Ratonjić, komercijalistkinja "Lastve".

"DEMARK", Zemun

Dobar odziv knjižara

Firma "Demark" osnovana je u aprilu prošle godine kao veleprodaja školskog i kancelarijskog materijala. Iako su veoma mlada firma, u poslu su veoma ozbiljni i profesionalni.

- Lepo smo počeli i za sada sam zadovoljan. Cilj nam je da se pozicioniramo na tržištu kao ozbiljna firma. U planu nam je da što bolje odradimo predstojeću školsku sezonu, a uz to smo i u pregovorima sa domaćim proizvođačima da započnu proizvodnju nekih školskih artikala za nas, pod našim brendom. Ove godine smo na susretima kao posetioci, što ne znači da se sledeći put nećemo pojaviti kao izlagači. Planiramo da se ozbiljno bavimo ovim poslom, nismo tu na kratke staze. Vidim da je dosta knjižara posetilo izložbu, kao i da su oni najveći iskoristili ovu priliku da prikažu novine u ponudi i moram priznati da sam jako zadovoljan onim što sam video na ovim susretima - rekao je za "Knjižar" dejan Filipović, direktor "Demarka".

"UNIVERZAL", Novi Sad

Nova ekskluzivna zastupništva

Novosadski "Univerzal" stalni je učesnik susreta knjižara. Ovo prilikom predstavili su nove prizvode kompanija čiji su ekskluzivni zastupnici na domaćem tržištu.

- Ove godine dobili smo ekskluzivno zastupništvo kompanije "Jolly", najvećeg austrijskog proizvođača školskog pribora, a od prošle godine zastupnici smo za brendove Westcot i Milan. Tu je i novi asortiman ranaca pod našim brendom Extreme For Me i For Me, kao i Teddy kolekcija ranaca za najmlađe. Takođe smo od prošle godine ekskluzivni zastupnici poljskog proizvođača puzli "Castorland" i ove godine nastavljamo saradnju sa njima. Rekao bih da je poseta na ovogodišnjim susretima bolja nego prošle godine, tako da ima nade da se susretima vrati stari sjaj - istakao je Dejan Kekić, direktor "Univerzala".

"OPTIMUM", Smederevska Palanka

Pripreme za sajam

- Iskoristili smo ovu priliku da predstavimmo nove proizvode iz našeg proizvodnog asortimana. S obzirom na to da smo prošle godine prodali sveske u mekom i tvrdom povezu u impozantnom tiražu, za ovu sezonu pripremili smo nove interesantne motive. Uradili smo i kvalitetne luksuzne sveske sa 70 gramskim papirom, sa spiralom i tvrdim povezom. U planu nam je da za sajam "Школа - School" uradimo lux svesku u tvrdom povezu, 96 lista, sa marginom, kao i svesku sa zlatotiskom u A5 formatu. Tu su i aktuelne nalepnice, opšte tražene, po svim objektima zbog novih zakona. Mislim da su ovi susreti dobro posećeni, lokacija je odlična, vreme lepo, sve u svemu, mnogo bolja poseta nego poslednji put - rekla je za "Knjižar" Dragana Savić.

"PULSE OFFICE", Beograd

Prvi put na susretima

Beogradska firma "Pulse Office" prvi put je ove godine učestvovala na susretima knjižara. U okviru izložbenog dela predstavili su svoj bogat asortiman.

- "Pulse Office je generalni zastupnik Pilot pisaćeg pribora i u našoj ponudi je zastupljen celokupan asortiman Pilota. Pored toga generalni smo zastupnici i italijanskog proizvođača party programa BBS, koji je za ovu sezonu pripremio najinteresantnije dečije motive kao što su Winx, Hello Kity, Bakugan, Ben 10... Pored uvoznog programa imamo svoj brend Pulse, u okviru kog nudimo širok asortiman kancelarijskog i školskog programa, ukrasnih kesa i papira i još mnogo toga. Roba je visokog kvaliteta i veoma pristupačnih cena. Prvi put smo na susretima, ali ono što mogu da primetim je da su jako lepo posećeni, veliki broj ljudi je obavešten i svako se odazvao shodno svojim mogućnostima - rekla je Tanja Ilić, komercijalistkinja "Pulse Office"-a.

"VLAŠKI PROMET", Novi Sad

Korisno za posao

Porodična firma "Vlaški promet" iz Novog Sada dan pred početak susreta proslavila je 19 godina postojanja, a ove godine su po prvi put posetili susrete knjižara.

- Ono čime se firma "Vlaški promet" najviše bavi jeste proizvodnja papira - omotnih, klobučnih, mesarskih, natron, pak papira itd. Pored toga, proizvodimo i sirovinu za streč foliju. Dosta ozbiljno se bavimo i trgovinom kancelarijskim materijalom, zastupnici smo "Mehanografa" za teritoriju Vojvodine, radimo za veleprodaje i krajnje kupce - bez megalomanskih poduhvata. Na susretima knjižara smo prvi put, ovo je jako korisno za posao i žao mi je što nisam dolazio i ranije. Ovaj put smo tu kao posetioci, a sledeći ćemo možda i ozbiljnije učestvovati - istakao je direktor "Vlaškog prometa", Slobodan Stepanov.

"MARINA COMPANY", Beograd

Pripreme za školsku sezonu

Pored nove kolekcije "Stabilo" školskog programa, koju su na susretima najavili predstavnici firme "Marina Company", u planu im je i da se povodom petnaeste, jubilarne  školske sezone više posvete edukaciji tržišta.

- Za predstojeću školsku sezonu imaćemo kolekciju pod nazivom Pacifik. "Stabilo" inače svake godine pripremi novu kolekciju od 4 do 5 artikala u određenom dizajnu, koja je sezonska. Mi je tada nabavljamo, uz mogućnost dopune cele naredne godine, ali u principu, već sledeće sezone stiže nova kolekcija. U tom kontekstu "Marina Company" je početkom godine imala veliku rasprodaju starih limited edition-a. Ostane uvek po neka kutijica ovoga ili onoga i lepo je kada se sve to proda. Ono što je pored toga zanimljivo kod "Stabila" je da mi ulazimo u petnaestu školsku sezonu i tim povodom planiramo da dosta pažnje posvetimo edukaciji tržišta i to je ono što "Stabilo" čini drugačijim od ostalih. Ove godine imamo i nove ergonomične predmete. Uglavnom su to artikli za levoruke i desnoruke, a nove su grafitne drvene olovke i drvene bojice, koje će moći da se kupe i na komad i u setovima. Pored toga, napravljen je i gel roler za stariju levoruku decu, veoma kvalitetan, inovativan proizvod, fantastičnog dizajna, potpuno drugačiji od onoga što smo do sada mogli da vidimo. Mislim da je sve ovo i knjižarima dobra garancija da će na tržištu moći da ostvare bolji profit. Drago mi je što smo najzad našli malo slobodnog vremena da dođemo na susrete. Lepo je videti se sa kolegama, a bilo mi je jako zanimljivo i prisustvovati skupštini UKS, jer sam po prvi put imala priliku da vidim kako rade i mislim da će sledeća godina sigurno doneti još bolje rezultate, jer se vidi konstantan napredak. Mislim da bi žene trebalo da dobiju malo jaču ulogu u toj priči, ali tendencija postoji kroz dve dame koje su u Upravnom odboru, pa se možda taj broj i poveća - zaključila je Karolina Mihailović, marketing menadžerka "Marine Company".

LUTEX, Valjevo; MARINA COMPANY, Beograd; OPTIMUM, Smederevska Palanka; BIRO LINE, Beograd; UNIVERZAL, Novi Sad; PAPIR, Osečina; OFFICE, Beograd; EUROINFORMATIKA, Beograd; PRIMA, Mladenovac; FOKUS OFFICE, Beograd; PODGORINA TIMA, Valjevo; OFFICECOM, Beograd; GATARIĆ INTERNATIONAL, Beograd; PRINTEX, Valjevo; AMPHORA, Beograd; J.CHEN CORPORATION, Zemun; TG COMMERCE, Temerin; PARTENON, Beograd; NBK, Novi Beograd; PETAR PLUS, Nova Gajdobra; MOST, Kragujevac; YU FAVORIT, Ruma; DIV PAPIR, Novi Sad; INTERSISTEM, Beograd; ALTA MODA, Subotica; ROBOPROMET, Inđija; NOTA, Knjaževac; PERO, Čačak; ODRI PRINT, Valjevo; PUR PUR, Beograd; LASTVA, Čačak; SAVPO, Stara Pazova; IMD, Niš; DEMARK, Beograd; TINA INTERNACIONAL, Niš; BALKAN MAGNET, Niš; VLAŠKI PROMET, Novi Sad; AS, Zvečan; VM COMMERCE, Kraljevo